Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

Het is een E-type. Maar welk type, serie één, anderhalf, twee, wie weet het? ( ikzelf ben geen kenner op E-typegebied)
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull. ik heb een vraag aan jou,welke olie zou ik gebruiken in de P604 GTI,wat is jou advies.fijn weekend voor jullie, hoe is het weer daar,en hoe vordert de Rode P604.en is het plaatwerk al binnen?
paull en paulla

Om te beginnen met de laatste vraag, het plaatwerk is nog niet binnen maar wel reeds afgerekend. Komt wel goed (binnenkort).
Nu over olie: zelf gebruik ik sinds 1987 voor al onze P604 vol synthetische 5W40 olie. Er zijn vast meningen over deze olie, sommige vinden 5W40 niet goed want niet conform fabrieksopgave. Of geen minerale olie want...enz. Volgens anderen kunnen de oliekerringen niet tegen sythetische olie. Het bevalt mij door de jaren en tònnen aan kilometers uitstekend, zonder lekkage of andere mineur.
Ook overschrijd ik de voorgeschreven verversing interval van iedere vijfduizend kilometer. Met de vol sythetische olie. Nu vervang ik de olie, met natuurlijk ook het oliefilter, iedere vijftienduizend kilometer.
Eenieder die een gefundeerde mening heeft en met data kan tonen, ervaar ik gaarne.
Doe vooral wat je zelf verstandig lijkt, gebaseerd op kennis en ervaring, niet op een mening van anderen.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull,hartelijk dank voor je mening. ik heb nu deze in mijn 106 en in de P604SL,de P106 loopt er super op, anders heb ik dadelijk 100 verschillende kannen staan.
IMG_7392 (2).JPG
IMG_7392 (2).JPG (1.49 MiB) Viewed 761 times
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 01 Jun 2025, 16:42 Hoi Paull,hartelijk dank voor je mening. ik heb nu deze in mijn 106 en in de P604SL,de P106 loopt er super op, anders heb ik dadelijk 100 verschillende kannen staan.IMG_7392 (2).JPG
Helemaal goed Willy, ieder maakt een eigen keuze. Zolang je er maar geen slaolie in kiepert gaat het goed ;) .
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Nu de uitlaat weer kompleet is en de motor weer eens even heeft kunnen draaien, heb ik besloten de brandstofverdeler en de luchtgallerij van de motor te halen om eens goed te reinigen. Toen bleek dat deze auto een bewoner heeft gehad. Nog in Kikkerland, want de snippers zijn van een Nederlandse krant.
Bewoner heeft de reis niet overleeft. Nu is er ook de gelegenheid de bougies, verdeelkap en rotor te vernieuwen.
Kleppen heb ik pas in 2011 nog gesteldt ;) . De injektoren zijn nu ook makkelijker toegankelijk. Omdat deze nu zevenveertig jaren jong zijn, heb ik besloten de motor te verwennen met nieuwe injektoren. Dat doet de loopkultuur goed. Genoeg te doen nog in afwachting van het bestelde plaatwerk.
Attachments
IMG_5659.jpg
IMG_5659.jpg (157.71 KiB) Viewed 712 times
IMG_5663.jpg
IMG_5663.jpg (166.15 KiB) Viewed 712 times
IMG_5668.jpg
IMG_5668.jpg (127.45 KiB) Viewed 712 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 02 Jun 2025, 14:34 Nu de uitlaat weer kompleet is en de motor weer eens even heeft kunnen draaien, heb ik besloten de brandstofverdeler en de luchtgallerij van de motor te halen om eens goed te reinigen. Toen bleek dat deze auto een bewoner heeft gehad. Nog in Kikkerland, want de snippers zijn van een Nederlandse krant.
Bewoner heeft de reis niet overleeft. Nu is er ook de gelegenheid de bougies, verdeelkap en rotor te vernieuwen.
Kleppen heb ik pas in 2011 nog gesteldt ;) . De injektoren zijn nu ook makkelijker toegankelijk. Omdat deze nu zevenveertig jaren jong zijn, heb ik besloten de motor te verwennen met nieuwe injektoren. Dat doet de loopkultuur goed. Genoeg te doen nog in afwachting van het bestelde plaatwerk.
Hoi Paull,heb je de krant al in elkaar gezet, :D :D en de muis heb je zeker al op gezet :D :D grapje,is het plaatwerk al binnen, je hebt er weer een leuk klusje bij,met de nieuwe onderdelen, hij zal wel weer lekker lopen met nieuwe injectoren,en het reinigen van de onderdelen geeft altijd een voldoening vind ik,lekker alles schoon,werkt ook lekker,succes met de klus.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull afgelopen vrijdag hebben we de motor er terug geplaatst
IMG_7400 (2).JPG
IMG_7400 (2).JPG (1.53 MiB) Viewed 257 times
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

IMG_7399 (2).JPG
IMG_7399 (2).JPG (1.61 MiB) Viewed 255 times
een Dikke Smile van Sjef hoort er ook bij, blij dat Sjef er bij was,anders had die er nog niet in gelegen,een paar handjes en ogen zijn altijd makkelijk,met deze Klus, maar het is ons gelukt,nu is het allemaal uitpluizen hoe het heeft gezeten,te weinig foto,s gemaakten ik had alles moeten lebelen,dan was het een stuk makkelijker geweest, maar tot nu toe ben ik er bijna uit, het is wel een hele klus zo een GTI, maar zo leer je weer iedere dag,een SL is een stuk makkelijker ;) nu wachten op mijn Olie en startmotor, die wordt nog even helemaal goed na gekeken, nog een paar slangen en slangetjes aan sluiten, heb ook overal nieuwe koperen ringen geplaatst rondom de Spinnenkop,zaten in de pakkingset erbij,dan weet ik zeker dat dat ook allemaal dicht is,hopen dat die van het weekend weer loopt,anders volgend weekend,als de startmotor klaar is,dan de uitlaat pijpen er onder,en de Tank er weer in, en hopen dat de pomp het Doet,of moet ik nog ergens anders naar kijken? wat is jou mening?,groetjes daar, en hoe vordert jullie Rode P604,en hebben jullie nog een uitstapje gehad?
Martijn

Post by Martijn »

Honderdste pagina alweer van dit leerzame topic. Mooi moment om afscheid te nemen; de laatste 604 is verkocht (naar Duitsland deze keer) en voor het eerst sinds 1994 heb ik geen 604 meer in mijn bezit. Al met al heb ik er meer dan 30 gehad in bijna alle uitvoeringen. Van simpele SL met 4 bak tot en met Heuliez limousine.

Komende zomer de laatste onderdelen opruimen, er zijn al vier bestelbussen vol afgevoerd. Leven is keuzes maken, al is dat niet altijd makkelijk. Op naar nieuwe uitdagingen. Het ga jullie goed.
Post Reply