
Keuzes zijn soms moeilijk maar je voelt wel wanneer ze de juiste zijn.
Knap dat je ze hebt kunnen maken!
Ha?604Peugeot wrote: 10 Jun 2025, 22:56Hoi Paull,heb je de krant al in elkaar gezet,paull en paulla wrote: 02 Jun 2025, 14:34 Nu de uitlaat weer kompleet is en de motor weer eens even heeft kunnen draaien, heb ik besloten de brandstofverdeler en de luchtgallerij van de motor te halen om eens goed te reinigen. Toen bleek dat deze auto een bewoner heeft gehad. Nog in Kikkerland, want de snippers zijn van een Nederlandse krant.
Bewoner heeft de reis niet overleeft. Nu is er ook de gelegenheid de bougies, verdeelkap en rotor te vernieuwen.
Kleppen heb ik pas in 2011 nog gesteldt. De injektoren zijn nu ook makkelijker toegankelijk. Omdat deze nu zevenveertig jaren jong zijn, heb ik besloten de motor te verwennen met nieuwe injektoren. Dat doet de loopkultuur goed. Genoeg te doen nog in afwachting van het bestelde plaatwerk.
![]()
en de muis heb je zeker al op gezet
![]()
grapje,is het plaatwerk al binnen, je hebt er weer een leuk klusje bij,met de nieuwe onderdelen, hij zal wel weer lekker lopen met nieuwe injectoren,en het reinigen van de onderdelen geeft altijd een voldoening vind ik,lekker alles schoon,werkt ook lekker,succes met de klus.
Je kunt goed zien wanneer iemand plezier beleeft. Toeval wil dat ik nu in het zelfde proces zit. TI en GTI verschilt niet veel in de bedrading en?604Peugeot wrote: 10 Jun 2025, 23:25 IMG_7399 (2).JPG een Dikke Smile van Sjef hoort er ook bij, blij dat Sjef er bij was,anders had die er nog niet in gelegen,een paar handjes en ogen zijn altijd makkelijk,met deze Klus, maar het is ons gelukt,nu is het allemaal uitpluizen hoe het heeft gezeten,te weinig foto,s gemaakten ik had alles moeten lebelen,dan was het een stuk makkelijker geweest, maar tot nu toe ben ik er bijna uit, het is wel een hele klus zo een GTI, maar zo leer je weer iedere dag,een SL is een stuk makkelijkernu wachten op mijn Olie en startmotor, die wordt nog even helemaal goed na gekeken, nog een paar slangen en slangetjes aan sluiten, heb ook overal nieuwe koperen ringen geplaatst rondom de Spinnenkop,zaten in de pakkingset erbij,dan weet ik zeker dat dat ook allemaal dicht is,hopen dat die van het weekend weer loopt,anders volgend weekend,als de startmotor klaar is,dan de uitlaat pijpen er onder,en de Tank er weer in, en hopen dat de pomp het Doet,of moet ik nog ergens anders naar kijken? wat is jou mening?,groetjes daar, en hoe vordert jullie Rode P604,en hebben jullie nog een uitstapje gehad?
Dag Martijn, je kunt altijd nog meekijken en jou expertise delen, op verzoek. All the best.Martijn wrote: 12 Jun 2025, 08:11 Honderdste pagina alweer van dit leerzame topic. Mooi moment om afscheid te nemen; de laatste 604 is verkocht (naar Duitsland deze keer) en voor het eerst sinds 1994 heb ik geen 604 meer in mijn bezit. Al met al heb ik er meer dan 30 gehad in bijna alle uitvoeringen. Van simpele SL met 4 bak tot en met Heuliez limousine.
Komende zomer de laatste onderdelen opruimen, er zijn al vier bestelbussen vol afgevoerd. Leven is keuzes maken, al is dat niet altijd makkelijk. Op naar nieuwe uitdagingen. Het ga jullie goed.
Dag Peter, dank voor de komplimenten.
Hoi Paull,dat kijkt wel heeeeeeeel schoon,zo schoon is die bij mij niet,wel al die vette zooi is bij mij weg,ga morgen weer verder, ook nog een hoop te doen,ik ga kijken wat de pomp doet,bij de spinnekop ziet het er allemaal schoon uit, geen troep ondekt ook niet in de banjo bouten, wel allemaal nieuwe koperen ringen geplaatst, morgen de koplampen links voor erin, glas zat los, glaskit gekocht en gelijmt, nog de dynamo aansluiten en de radiator nog plaatsen, en even de uitlaat pijpen er onder voor de herriepaull en paulla wrote: Yesterday, 15:06 Aan de rode P604 wordt (ook) nogsteeds gebikkeld. Het inlaadtraject en de luchtweger zijn reeds weer op z'n plek. Ik heb wat dingetjes veranderd, voor de centraalvacuumbediening is de aansluiting van aan de rechtervoorkant van de luchtgallerij verplaatst naar achterop de luchtgallerij, net als de vacuumaansluiting van de kachelbediening. De bougiekabels komen nu vanuit de luchtgallerij, vind ik 'netter' staan. Het komt in iedergeval opgeruimder over. De bestaande injektoren heb ik nog getest op conische verneveling en lekkage. Goed beschouwd lekten er drie injektoren niet (druppeltje verliezen). Maar na zevenveertig jaar kan het geen kwaad om nieuwe te monteren.
Boel werk nog voor de boeg, als er de tijd voor gegunt wordt.
Ha, warm is het hier, negen en dertig graden in de schaduw. Ietsje meer in het atelier hier, pal op het zuiden.?604Peugeot wrote: Yesterday, 19:09Hoi Paull,dat kijkt wel heeeeeeeel schoon,zo schoon is die bij mij niet,wel al die vette zooi is bij mij weg,ga morgen weer verder, ook nog een hoop te doen,ik ga kijken wat de pomp doet,bij de spinnekop ziet het er allemaal schoon uit, geen troep ondekt ook niet in de banjo bouten, wel allemaal nieuwe koperen ringen geplaatst, morgen de koplampen links voor erin, glas zat los, glaskit gekocht en gelijmt, nog de dynamo aansluiten en de radiator nog plaatsen, en even de uitlaat pijpen er onder voor de herriepaull en paulla wrote: Yesterday, 15:06 Aan de rode P604 wordt (ook) nogsteeds gebikkeld. Het inlaadtraject en de luchtweger zijn reeds weer op z'n plek. Ik heb wat dingetjes veranderd, voor de centraalvacuumbediening is de aansluiting van aan de rechtervoorkant van de luchtgallerij verplaatst naar achterop de luchtgallerij, net als de vacuumaansluiting van de kachelbediening. De bougiekabels komen nu vanuit de luchtgallerij, vind ik 'netter' staan. Het komt in iedergeval opgeruimder over. De bestaande injektoren heb ik nog getest op conische verneveling en lekkage. Goed beschouwd lekten er drie injektoren niet (druppeltje verliezen). Maar na zevenveertig jaar kan het geen kwaad om nieuwe te monteren.
Boel werk nog voor de boeg, als er de tijd voor gegunt wordt.maar hij kan nog niet draaien, wand de olie is nog niet binnen, maar nog ander werk genoeg te doen, groetjes en een warm weekend voor jullie.
sorry wat bedoel je met plunjer,en al die test apparatuur heb ik niet,dus moet het zo doen,en hopen dat die goed en netjes loopt,zou ook niet zo snel weten van wie ik de spullen zou en kunnen lenen hier in het kikkerland, bij Harrie heeft die volgens mij goed gelopen,alleen gooi die de koelvloeistof eruit, ik hou je op de hoogte,en er komen dan foto,s. groetjes en Have Fun.paull en paulla wrote: Yesterday, 21:47Ha, warm is het hier, negen en dertig graden in de schaduw. Ietsje meer in het atelier hier, pal op het zuiden.?604Peugeot wrote: Yesterday, 19:09Hoi Paull,dat kijkt wel heeeeeeeel schoon,zo schoon is die bij mij niet,wel al die vette zooi is bij mij weg,ga morgen weer verder, ook nog een hoop te doen,ik ga kijken wat de pomp doet,bij de spinnekop ziet het er allemaal schoon uit, geen troep ondekt ook niet in de banjo bouten, wel allemaal nieuwe koperen ringen geplaatst, morgen de koplampen links voor erin, glas zat los, glaskit gekocht en gelijmt, nog de dynamo aansluiten en de radiator nog plaatsen, en even de uitlaat pijpen er onder voor de herriepaull en paulla wrote: Yesterday, 15:06 Aan de rode P604 wordt (ook) nogsteeds gebikkeld. Het inlaadtraject en de luchtweger zijn reeds weer op z'n plek. Ik heb wat dingetjes veranderd, voor de centraalvacuumbediening is de aansluiting van aan de rechtervoorkant van de luchtgallerij verplaatst naar achterop de luchtgallerij, net als de vacuumaansluiting van de kachelbediening. De bougiekabels komen nu vanuit de luchtgallerij, vind ik 'netter' staan. Het komt in iedergeval opgeruimder over. De bestaande injektoren heb ik nog getest op conische verneveling en lekkage. Goed beschouwd lekten er drie injektoren niet (druppeltje verliezen). Maar na zevenveertig jaar kan het geen kwaad om nieuwe te monteren.
Boel werk nog voor de boeg, als er de tijd voor gegunt wordt.maar hij kan nog niet draaien, wand de olie is nog niet binnen, maar nog ander werk genoeg te doen, groetjes en een warm weekend voor jullie.
Aansluiten is één ding, drukken testen is een ander ding. Koudstartdruk, warmloopdruk en druk als de motor op temperatuur is.
Zover ben ik nu. Meer gaat het dit weekend niet worden, vanwege sociale verplichtigingen. Het lijkt een wirrewar van slangen, mischien kun je er wat mee. Veel plezier zaterdag met de knutsul. De drukmeter heb ik alvast gemonteerd. Is de plunjer vrij, gemakkelijk met de hand rond te draaien?