Ja was zeker leuk! Geweldig om de 304 coupe en de Skoda te zien, vooral de laatste vond ik geweldig, zo ongerestaureerd. Daar hou ik van.
Aan het eind van de dag was de buitenkant van de 403 alweer zo goed als droog; en in het interieur heb ik niets gemerkt van lekkage of vocht, ondanks alle kieren bij de deuren.
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Onder het motto “misschien moest ik eens wat vaker onder de motorkap kijken”….
Er zit WEL een Solex in! Ik denk dat Serge die er een paar jaar geleden bij de laatste grote technische reparatie in heeft gezet. Geen idee waarom ik me dat niet heb herinnerd!
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Voor rubbers lijmen met Bison Tix ben ik niet in de wieg gelegd. Dit gaat er maar weer uit, ik krijg het niet aangesloten hoewel het “aandrukken-vast” zou moeten zijn.
Nog maar eens onderzoeken hoe dit beter kan.
En dit stuk in de hoek, moet ik dat los knippen, of in een hoek buigen als 1 stuk?
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Nu dan eindelijk maar eens de eerste 2 gepoedercoate wielen gemonteerd.
Ik vind het een verbetering
Het vreemde was wel dat na het opkrikken, en de auto op assteunen te hebben gezet, de achterklep niet goed meer open of dicht wil, en tegen de bumperrozetten aan knalt. Alsof de auto vervormd is geraakt...
Attachments
54648239658_9a12d9def2_k.jpg (935.68 KiB) Viewed 90 times
54647996261_980e1a7a21_k.jpg (1018.86 KiB) Viewed 90 times
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
Dat klinkt niet goed. Ik heb ooit een Ritmo (Rotmo) cabrio zien doorzakken toen er twee man in gingen zitten met deuren open. was op het terrein van een sloperij dus geen ramp. Ik hoop dat het bij jou niet zo desastreus is.
Oeps de auto opgekrikt op de originele krikpunten achter? Da's iets wat je bij de oudere 403 gewoon niet moet doen, ook aan de voorzijde niet. Beter een verrijdbaar garagekrikje kopen en alleen maar opkrikken aan de voorzijde onder de middenveerstrop van de voortraverse en achter onder de cardanklok. Bij de weg: vergeet ook die tweekoloms hefbrug, beter gewoon een oprijbrug.
Zeer waarschijnlijk is de achterbalk iets krokant en is door het gewicht de complete kriksteun samen met bumpersteun iets omhoog gebogen waardoor je klep nu tegen de bumperrozetten aan komt. Simpele reparatie optie: Bumperbevestiging los maken en het bumper iets naar beneden proberen te drukken. Verder gewoon niet meer aan denken.......