Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

en daarna alles rustig beetje voor beetje erin lassen,en af werken,ik ben er heel blij mee,dat het goed gelukt is.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

en dit is het eindresultaat, ben de boel al weer aan het opbouwen, hoop eind van de week alles klaar te hebben,dan heb ik nog een aantal dagen om de puntjes op de I te zetten,en hopen dat de voorruit niet sneuvelt,die moet er ook nog in,heb de deuren en de achterbalk, moet ook nog de rand onder het raam, in spuiten met wax,ook de balken onder de auto ook maar meteen in de wax gespoten,en dan als op het eind,goed alles poetsen van binnen en buiten.
IMG_7482 (2).JPG
IMG_7482 (2).JPG (1.83 MiB) Viewed 165 times
paull en paulla

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 16 Aug 2025, 22:45
paull en paulla wrote: 12 Aug 2025, 14:48 Voor de verandering (!) eens goed de rechter voordeur aangekeken. Daar zit nog wat werk in. De huidplaat was vanbinnen nogal roestig en het deurframe krokant. En dat voor een getectyleerde wagen. Gisteren middag bijtijds gestopt, want ik vond het te warm worden.
Vandaag gaat wel.
Hoi Paull,dat ziet er krokant uit, maar is toch makkelijk te herstellen, beetje recht toe recht aan,en rustig pikje voor pikje lassen, anders trekt de hele deur krom,succes,hoe zijn de andere deuren?
Klopt als een zwerende vinger ;). Het frame is wel wat meer werk, bovendien is het fijn als de deur hierna nog past en dicht kan.
De andere deuren hebben ook nog aandacht nodig, precies weet ik dit nog niet. Dat blijft nog even een verrassing.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 16 Aug 2025, 22:47 en de koker ziet er weer netjes uit, wat zit er op,hoe heet dat spul?
Twee lagen oranje menie en twee lagen Gamma Metaalverf :P. Hierna nog in de dunne tectyl, van binnen en aan de buitenkant.
Dit alles is niet meer zichtbaar als de opschroef sierdorpel er op zit.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 16 Aug 2025, 22:57 IMG_7470 (2).JPGdeze hoek bedoel ik,het nieuwe hoekje licht op de grond,inmiddels deze hoek ook weer klaar.
Precies, was bij mij ook weg.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 16 Aug 2025, 23:15 zo nu veel passen en meten en van te voren even vast gezet met een aantal parkers en twee bouten waar de stoel mee vast komt te zitten,en dan diep krassen met een kraspen,daarna alles weer los halen,en de oude rotte bodemplaat verwijderen.IMG_7480 (2).JPG
Kijk, dat schiet op. Je gaat 'als een speer'. Schoonmaken, passen en meten raakt de meeste tijd mee versleten.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 16 Aug 2025, 23:31 en dit is het eindresultaat, ben de boel al weer aan het opbouwen, hoop eind van de week alles klaar te hebben,dan heb ik nog een aantal dagen om de puntjes op de I te zetten,en hopen dat de voorruit niet sneuvelt,die moet er ook nog in,heb de deuren en de achterbalk, moet ook nog de rand onder het raam, in spuiten met wax,ook de balken onder de auto ook maar meteen in de wax gespoten,en dan als op het eind,goed alles poetsen van binnen en buiten.IMG_7482 (2).JPG
Keurig werk. Op deze foto loopt de remleiding voor de achterwielen binnendoor. Deze heb ik eens doorgerot gehad. Dat bleek doordat de achterremmen niet te ontluchten bleken. Helemaal door over zo'n vijf cm, net onder de versnellingspook. Rare plek, het is binnen tenslotte. Oja, geen water/ roestschade verder aan de bodem.
De leiding heb ik nagemaakt en opgelost was ht ongemak weer.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply