Heeft iemand ervaring met de 123 voor 404? Nu ik verder kan met kilometers maken zit ik er aan te denken er 1 in te bouwen. Bij DS werken ze heel goed.
Op dit moment loopt de 404 met koude motor niet heel goed. Op drie poten lijkt het wel. Eerste aandachtpunt is vervangen bougie's en kabels. Deze zijn tenslotte al minimaal 20 jaar oud.
Het uitgangspunt is dat de peugeot zo betrouwbaar mogelijk wordt om zodoende het vertrouwen van ega te winnen:D
wtr's familiale
wtr's familiale
Peugeot 404 familiale 1971, DSpeciàl 1972, BX 19TRS 1986
Re: wtr's familiale
Bougies en kabels zijn erg belangrijk bij een 404. Denk erom dat je de juiste bougies neemt en zorg dat de bakkelieten isolatiebuizen in de kop in orde zijn.
123 ontsteking vind ik persoonlijk overbodig. Als je systeem in orde is en je de juiste spullen gemonteerd hebt loopt zo'n motor gewoon goed.
Contactpunten stellen is 10 minuten werk en met een contacthoek meter best nauwkeurig. Hoeft ook niet vaak.
Ontsteking controleren / afstellen is ook zo gebeurd. Ik markeer eigenlijk altijd bij 203/403/404 etc de krukaspoelie zodat ik niet elke keer met die boor 7 in de weer hoef. Je kunt dan gelijk zien of vacuumvervroeger en centrifugaalvervroeger nog werken.
Wat betreft het op 3 poten lopen bij koude start, vergewis je er altijd eerst van dat de klepspeling in orde is.
Groet Serge
123 ontsteking vind ik persoonlijk overbodig. Als je systeem in orde is en je de juiste spullen gemonteerd hebt loopt zo'n motor gewoon goed.
Contactpunten stellen is 10 minuten werk en met een contacthoek meter best nauwkeurig. Hoeft ook niet vaak.
Ontsteking controleren / afstellen is ook zo gebeurd. Ik markeer eigenlijk altijd bij 203/403/404 etc de krukaspoelie zodat ik niet elke keer met die boor 7 in de weer hoef. Je kunt dan gelijk zien of vacuumvervroeger en centrifugaalvervroeger nog werken.
Wat betreft het op 3 poten lopen bij koude start, vergewis je er altijd eerst van dat de klepspeling in orde is.
Groet Serge
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Re: wtr's familiale
Ik heb direct na de aanschaf van mijn 404 in 2005 een 123 ontsteking laten inbouwen.wtr wrote:Heeft iemand ervaring met de 123 voor 404?
Tot op de dag van vandaag ben ik daar zeer tevreden mee.
gr. Kees
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
-
- Posts: 67
- Joined: 03 Feb 2016, 06:44
Re: wtr's familiale
Ik heb 2 123 ontstekingen in de kast liggen, deze gaven een hoop verdriet. Dus niet alleen positieve ervaringen met 123. Ik zou eerder geld uitgeven aan goede bougie kabels van een 505 met isolatoren tot aan de bougies.
Re: wtr's familiale
Heb je ook de goede bobine gemonteerd?
Zijn die 123's van jou nog goed?
Zijn die 123's van jou nog goed?
Peugeot 404 familiale 1971, DSpeciàl 1972, BX 19TRS 1986
-
- Posts: 67
- Joined: 03 Feb 2016, 06:44
Re: wtr's familiale
Ik had er ook de bobines bij gekocht die ik nu wel gebruik. De ontstekingen van mij zijn niet goed.
Re: wtr's familiale
En dat was niet te ruilen?
Peugeot 404 familiale 1971, DSpeciàl 1972, BX 19TRS 1986
-
- Posts: 67
- Joined: 03 Feb 2016, 06:44
Re: wtr's familiale
Misschien wel maar voorlopig voelt het als een soort pad stelling, elke minuut die ik er nu in steek is extra verlies is boven op de 600 euro die ik betaald heb voor deze onderhoudsvrije techniek. Ik heb er ook al heel wat tijd in zitten voordat ik zeker wist waar het aan lag. Het heeft me ook nog een uitlaat gekost die ontplofte. Het auto knutselen moet leuk zijn en zolang er nog projecten zijn waar ik meer plezier aan beleef blijven de ontstekingen gezellig samen in hun laatje liggen.
-
- Posts: 16
- Joined: 06 Feb 2016, 19:36
Re: wtr's familiale
koude motor start ie bij mij altijd wel goed. met nieuwe bobine condensator contactjes kabels en bougies en geteste verdeler. enkel hogere toeren op snelheid zou ik minder zijn(heb een uitdraai)
warm starte hij gewoon niet.
ook omdat bra dstof terug was gelopen maar wel wat in de carburateur bleef. evenals een nieuwe brandstofpomp met handhevel.
nu electrische brandstofpomp nieuwe bewapende slangen evenals e10 bestendig ingeval van nood en een 123 ontsteking aangezien de vonkjes met warme motor te zwak zijn om een motor aan te zetten
warm starte hij gewoon niet.
ook omdat bra dstof terug was gelopen maar wel wat in de carburateur bleef. evenals een nieuwe brandstofpomp met handhevel.
nu electrische brandstofpomp nieuwe bewapende slangen evenals e10 bestendig ingeval van nood en een 123 ontsteking aangezien de vonkjes met warme motor te zwak zijn om een motor aan te zetten