Her-introductie E-504-C

Voor de Peugeot 504 en 604
RemcoFarina
Posts: 50
Joined: 04 Feb 2016, 22:09

Re: Her-introductie E-504-C

Post by RemcoFarina »

Zonde om nu te stoppen Edu!
Daar roesten ze allemaal.
De spatplaten met die waardeloze geniete rubberstippen gaan roesten, lekken en het vocht kan er niet uit.

Image

Het blijft op de bovendorpel liggen, waardoor die driehoek (onderkant A-stijl) begint te roesten.
Als je een 504C treft waarvan de deuren zakken weet je dus hoe dat komt. Is bij jou toch nog geen sprake van?
Daarom heb ik die bovendorpel ( midden links op foto) een cm korter gelaten, zodat het net achter de spatplaat kan afwateren in de dorpel.
Daar kan het dan wel uit.

Image

Het enige wat je dan moet doen is de (nieuwe) spatplaat op de plek van de vroegere rubberstrippen flink afkitten omdat ze nu niet meer tegen de bovendorpel steunen. Toen ik jouw auto ooit bekeek lagen er trouwens 2 nieuwe originele spatplaten in de kofferbak.
Image

Image

Ik zou met Serge praten, die wil wel een 504C op zijn cv bijschrijven denk ik ;)
RemcoFarina
Posts: 50
Joined: 04 Feb 2016, 22:09

Re: Her-introductie E-504-C

Post by RemcoFarina »

Staat jouw laatste foto trouwens ondersteboven?
E-504-C
Posts: 7
Joined: 17 Feb 2016, 21:05

Re: Her-introductie E-504-C

Post by E-504-C »

Klopt Remco de laatste foto staat ondersteboven!
En ja ik heb de 2 originele spatplaten er nog bij!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
C33
Tout est beau...
Posts: 22
Joined: 02 Feb 2016, 19:38

Re: Her-introductie E-504-C

Post by Tout est beau... »

Je moet een 504 cc nooit onderschatten qua roest, dit is eigenlijk altijd veel werk.
Van de roest bij de A-stijl, dorpel en het binnenscherm ben ik tot nu toe nog niet echt onder de indruk.
Ik zou hem nog niet direct afschrijven als ik jou was.

M.Vr.Gr.Marco.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Her-introductie E-504-C

Post by Harrie »

Tout est beau... wrote:Je moet een 504 cc nooit onderschatten qua roest, dit is eigenlijk altijd veel werk.
Van de roest bij de A-stijl, dorpel en het binnenscherm ben ik tot nu toe nog niet echt onder de indruk.
Ik zou hem nog niet direct afschrijven als ik jou was.

M.Vr.Gr.Marco.
mee eens Marco, nog niet afschrijven.
Ze roesten hier allemaal, en niet zo'n beetje ook, Remco gaf al aan waarom.
Het vervelende is, dat de voorschermen bij 504 coupé en cabriolet niet met boutjes zijn bevestigd maar gelast...
Een domme fout vind ik, maar ja, een auto was toen berekend op een leven van 8 tot 10 jaar.
Nu zitten we er mee....
Het scherm laten zitten kan, de onderkant is al doorgeslepen. Zo worden de meeste reparaties uitgevoerd.
Niet perfect maar het kan wel om dit probleem op te lossen.
grt, Harrie
@ 403diesel: er is geen nieuw plaatwerk voor de A-stijl en de dorpels meer leverbaar, tenzij je een naald in een hooiberg zoekt
en een dikke portemonnee hebt, dus alles zelf maken.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
E-504-C
Posts: 7
Joined: 17 Feb 2016, 21:05

Re: Her-introductie E-504-C

Post by E-504-C »

Bedankt voor de positieve reacties zover..dat maakt het maken van een beslissing er niet makkelijker op ...
Iig is de veiligheid mijn allerbelangrijkste punt..als die niet te garanderen is houdt het op.

En dan verder..qua kostem geen idee waar ik op moet rekenen. .
Tijd is ook een factor, net als plaats om eea voor elkaar te krijgen. . En dan ben ik ook van origine alles behalve lasser..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
C33
Tout est beau...
Posts: 22
Joined: 02 Feb 2016, 19:38

Re: Her-introductie E-504-C

Post by Tout est beau... »

E-504-C wrote: Iig is de veiligheid mijn allerbelangrijkste punt..als die niet te garanderen is houdt het op.

En dan verder..qua kostem geen idee waar ik op moet rekenen. .
Tijd is ook een factor, net als plaats om eea voor elkaar te krijgen. . En dan ben ik ook van origine alles behalve lasser..

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Wat betreft de veiligheid: Elke auto bestaat uit losse plaatwrekdelen die aan elkaar gelast zijn.
Als je de slechte delen vervangt door plaat van dezelfde dikte en dit goed last is het automatisch dus ook weer veilig!

Ik heb op het forum 1.0 je topic over je coupe opgezocht en ik heb niet de indruk dat dit een slecht exemplaar is. (in tegendeel)
De roest bij de A-stijl en de dorpel zal echt wel een paar honderd euro kosten om te herstellen, maar hoeft mi. geen kapitaal te kosten.
Dit is voor een 504 cc echt pinda's en is de auto zeker waard.
Het lijkt me wel handig om iemand die er echt kijk op heeft te laten beoordelen of er meer ellende te verwachten is.
Misschien heeft de auto slecht herstelde roestschade uit het verleden die met plamuur ed. zijn weggewerkt.
In dat geval zou het een ander verhaal kunnen worden.

M.Vr.Gr.Marco.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Her-introductie E-504-C

Post by Harrie »

E-504-C wrote:Bedankt voor de positieve reacties zover..dat maakt het maken van een beslissing er niet makkelijker opImage ...
Iig is de veiligheid mijn allerbelangrijkste punt..als die niet te garanderen is houdt het op.

En dan verder..qua kostem geen idee waar ik op moet rekenen. .
Tijd is ook een factor, net als plaats om eea voor elkaar te krijgen. . En dan ben ik ook van origine alles behalve lasser..
neem eens contact op met 403diesel ;) Hij kan dit goed en netjes herstellen, vraag eens een richtprijs.
Tel daarbij wel, dat het scherm hersteld moet worden en gespoten ( beide zijdes ! , ook beide zijdes A-stijl repareren.)
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
emveebee
Posts: 22
Joined: 07 Feb 2016, 11:57

Re: Her-introductie E-504-C

Post by emveebee »

Wat niet kan?

Bekijk ter inspiratie dit verhaal eens: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5374481
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Her-introductie E-504-C

Post by MarcoPeus »

Phoe, en dan te bedenken dat deze auto slechts een fractie van de waarde zal vertegenwoordigen van een een 504 coupe V6.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Post Reply