Re: Het Peugeot BB topic
Posted: 21 Mar 2020, 17:30
.
1957 - 1965 De BB dames schakelbrommers van begin tot eind
Even in het kort weer deze categorie. In 1957 komt de BB2 en de BB2L, de laatste met achtervering en diepere spatborden. In 1959 is de BB2 met alleen voorvering geschrapt uit het leveringsprogramma. Vanaf dit zelfde jaar is de bagagedrager voorzien van tas-afhouders, een welkome aanvulling omdat veel mensen de brommer gebruiken om spullen mee te vervoeren. Er zijn overigens ook veel grotere bagagedragers leverbaar in de aftermarket.
Met de start van 1961 wordt de BB2L uitgerust met een extra versnelling waardoor het type logischerwijs BB3L wordt. Deze houdt het vol tot eind 1972. Vanaf 1964 volgt de brommer de lijn van de nieuwe L serie, eind 1965 komt de RS.
Deze BB's tonen door de jaren heen een divers kleurpatroon en dito pallet.
1957 - diep donker groen met crème waar een tintje groen in zit
![Image](https://i.imgur.com/W00Hlze.jpg)
1958 - twee tinten grijs
![Image](https://i.imgur.com/xbppfax.jpg)
1959/1960 - Nieuw patroon en wijnrood met grijs
![Image](https://i.imgur.com/YkVpVDR.jpg)
1961 - hoewel afgebeeld een BB1TLS had de BB3L exact de zelfde kleurstelling en gelijk patroon: blauwgrijs in licht en donker
![Image](https://i.imgur.com/TJmTHiA.jpg)
1963 - ook hier weer het zelfde uiterlijk als de BB1TLS: grijs met chroom op de tank
![Image](https://i.imgur.com/14sJC7w.jpg)
1964 - 1965 - nu met tank, koplamp en uitlaat van de L serie, bij de schakelbrommers werd de L niet genoemd
![Image](https://i.imgur.com/bjrQ0m9.jpg)
1965 - 1972 - Natuurlijk volgt de BB3 ook de ontwikkeling me t de R- reeks, ook hier wordt de RS toevoeging niet genoemd
![Image](https://i.imgur.com/QL3PLtQ.jpeg)
1957 - 1965 De BB dames schakelbrommers van begin tot eind
Even in het kort weer deze categorie. In 1957 komt de BB2 en de BB2L, de laatste met achtervering en diepere spatborden. In 1959 is de BB2 met alleen voorvering geschrapt uit het leveringsprogramma. Vanaf dit zelfde jaar is de bagagedrager voorzien van tas-afhouders, een welkome aanvulling omdat veel mensen de brommer gebruiken om spullen mee te vervoeren. Er zijn overigens ook veel grotere bagagedragers leverbaar in de aftermarket.
Met de start van 1961 wordt de BB2L uitgerust met een extra versnelling waardoor het type logischerwijs BB3L wordt. Deze houdt het vol tot eind 1972. Vanaf 1964 volgt de brommer de lijn van de nieuwe L serie, eind 1965 komt de RS.
Deze BB's tonen door de jaren heen een divers kleurpatroon en dito pallet.
1957 - diep donker groen met crème waar een tintje groen in zit
![Image](https://i.imgur.com/W00Hlze.jpg)
1958 - twee tinten grijs
![Image](https://i.imgur.com/xbppfax.jpg)
1959/1960 - Nieuw patroon en wijnrood met grijs
![Image](https://i.imgur.com/YkVpVDR.jpg)
1961 - hoewel afgebeeld een BB1TLS had de BB3L exact de zelfde kleurstelling en gelijk patroon: blauwgrijs in licht en donker
![Image](https://i.imgur.com/TJmTHiA.jpg)
1963 - ook hier weer het zelfde uiterlijk als de BB1TLS: grijs met chroom op de tank
![Image](https://i.imgur.com/14sJC7w.jpg)
1964 - 1965 - nu met tank, koplamp en uitlaat van de L serie, bij de schakelbrommers werd de L niet genoemd
![Image](https://i.imgur.com/bjrQ0m9.jpg)
1965 - 1972 - Natuurlijk volgt de BB3 ook de ontwikkeling me t de R- reeks, ook hier wordt de RS toevoeging niet genoemd
![Image](https://i.imgur.com/QL3PLtQ.jpeg)