.. wat is hetgeen je anders kan overkomen? (zoals massa-toerisme en opdringerige persfotografen)paull en paulla wrote: ↑07 Jun 2020, 23:35 Voor de club was het de eerste keer, dat de auto bekeken is.
En heel discreet is daar geen melding of foto van gepubliceerd geworden, ook op de club- site niet.
Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
- paull en paulla
- Posts: 1053
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
In september 2002 werden wij verzocht, deze Landaulet aan te kopen.peunormal wrote: ↑08 Jun 2020, 13:51.. wat is hetgeen je anders kan overkomen? (zoals massa-toerisme en opdringerige persfotografen)paull en paulla wrote: ↑07 Jun 2020, 23:35 Voor de club was het de eerste keer, dat de auto bekeken is.
En heel discreet is daar geen melding of foto van gepubliceerd geworden, ook op de club- site niet.
De bezichtiging was in Noordwijk, op 'De Ark'.
En de wagenparkbeheerder heeft ons verzocht er geen ruchtbaarheid aan te geven.
Letterlijk gezegd: ik wil geen verhaal in de Story of Margriet.
En daar heb ik mij aan gehouden.
Inmiddels zijn we achtien jaar verder en is het geen issue meer.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
wat geweldig dat je daartoe gevraagd werd, verliep dat destijds via PCN?paull en paulla wrote: ↑09 Jun 2020, 08:33 In september 2002 werden wij verzocht, deze Landaulet aan te kopen.
In Quote had 't toch wel gekund?paull en paulla wrote: ↑09 Jun 2020, 08:33 Letterlijk gezegd: ik wil geen verhaal in de Story of Margriet.
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Ik heb hem een jaar of tien geleden ook eens mogen aanschouwen. Wat mij betreft de gaafste Peugeot ooit gebouwd. In de details ook veel leuker dan het Niger exemplaar. Hij mag ook wel bij mij in de schuur staan.
403 Break Diesel 1960
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
604 GTI BVA 1985
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
204 Cabriolet 1968
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
604 GTI BVA 1985
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
- paull en paulla
- Posts: 1053
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
De PCN is in het geheel niet betrokken geweest bij deze uitnodiging/ transaktie.peunormal wrote: ↑11 Jun 2020, 14:29wat geweldig dat je daartoe gevraagd werd, verliep dat destijds via PCN?paull en paulla wrote: ↑09 Jun 2020, 08:33 In september 2002 werden wij verzocht, deze Landaulet aan te kopen.In Quote had 't toch wel gekund?paull en paulla wrote: ↑09 Jun 2020, 08:33 Letterlijk gezegd: ik wil geen verhaal in de Story of Margriet.
Dit was een 'entre nous' transaktie, tussen vrienden/ kennissen onderling.
En wat betreft de 'gentlemen's agreement', dat was een afspraak onderling en niet ter discussie door /voor derden.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
duimpjes en positieve opmerkingen herken ik tegenwoordig ook. Voor de 604, maar meer voor de 504. Vandaag wachtend voor het stoplicht met de 604 kwam er <twee auto's achter mij> een man uit zijn auto snellen om te zeggen; "wat heeft u een mooie auto! ik heb vroeger ook zo'n P604 gehad een GTI. Een top auto hoor, weest u er aub zuinig op!"
Aardig en leuk Toen 't stoplicht op groen sprong mijmerde ik wat na; 'n top auto nog wel'. Ja zeker vind ik ook en beeldschoon, maar is dat objectief gezien nu ook wel echt zo? Is de 604 daarom immer zo ondergewaardeerd gebleven? Wellicht voer voor wat debat..
bijgaand plaatje is overigens iemand anders mijmerend
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
De auto kwam op het verkeerde moment. Oliecrisis, hoog verbruik, vreemde loop door 2 missende cilinders maar hergebruikte krukas.
Daarnaast zijn grote Franse auto's altijd moeilijk te slijten geweest. Kijk ze maar na: VelSatis, Avantime, C6, 604, CX, Safrane. Allemaal geen verkoop wonders en tegenwoordig al helemaal niet. Men heeft liever Duitse troep die olie verbruikt en op elke straathoek gejat kan worden.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Marco en dan jij je af hoe ik erbij kom dat je iets tegen BMW hebt?MarcoPeus wrote:Men heeft liever Duitse troep die olie verbruikt en op elke straathoek gejat kan worden.
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Busted!
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
- paull en paulla
- Posts: 1053
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes
Waar En ook omdat de dealers er niet mee overweg konden. Te komplex voor die tijd.MarcoPeus wrote: ↑09 Jul 2020, 21:05De auto kwam op het verkeerde moment. Oliecrisis, hoog verbruik, vreemde loop door 2 missende cilinders maar hergebruikte krukas.
Daarnaast zijn grote Franse auto's altijd moeilijk te slijten geweest. Kijk ze maar na: VelSatis, Avantime, C6, 604, CX, Safrane. Allemaal geen verkoop wonders en tegenwoordig al helemaal niet. Men heeft liever Duitse troep die olie verbruikt en op elke straathoek gejat kan worden.
Laten we maar niet over de storingsgevoeligheid en de corrosieproblemen beginnen.
Of de afwaardering, na één, twee of drie jaar...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla