604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Bram wrote:Dat zijn goede berichten, Harrie!!!
Proficiat!!!!!!!!!!!!!

Bram.
SV605 wrote:Yesssss!!!! :mrgreen: :mrgreen:

Dat is nog eens goed nieuws :D :D

Gefeliciteerd !

waar een 604 al niet goed voor kan zijn :wink:

hart. groet

Steven
Koffiemolen wrote:Harrie, daar word ik nou echt heel vrolijk van, dit soort berichten! Mooi man! Jouw 604 'regenjas' dwingt je gewoon de baan af waar je recht op hebt! Gefeliciteerd!
Marinus wrote:Goed nieuws, gefeliciteerd!
Bart-Peugeot wrote:Da's goed nieuws Harrie!

Fijn dat ze inzien dat ze niet zonder jou kunnen.

Hopelijk blijft dat ook zo.
ton wrote:Proficiat Harrie, fijn dat je weer aan de slag bent/kunt !!!

:lol: :lol: :lol:
dank allen ;)

on-topic:
Zaterdagmiddag de 604 GTI op de 4-koloms brug bij m'n dealer gehad om de trillingen te proberen te localiseren.
2 moertjes v.h. hitteschild had ik laatst vergeten goed vast te draaien, alsnog gedaan.
Versnellingsbak stond vér beneden peil... :roll: 0,7 liter motorolie bijgevuld.
Uitlaat mishandeld, maar gaf geen indicatie dat er iets mis is.... zouden daar toch de trillingen vandaan komen?
Vandaag de ruiten schoongemaakt en PCN-stickers geplakt.
Vanmiddag gaat mijn ingenieuze uitlaatsteun er weer onderuit, misschien dat dat helpt..
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Koffiemolen wrote:
Harrie wrote: Vanmiddag gaat mijn ingenieuze uitlaatsteun er weer onderuit, misschien dat dat helpt..
grt, Harrie
En? Hielp dat? Ben benieuwd!

(Off topic: nog aan de veldslag om Grolle deelgenomen? :mrgreen: )
weet ik nog niet, Bas... niet meer aan toe gekomen...
afgelopen zaterdag en zondag erg druk geweest met het terras in de tuin.

En dan moet je even prioriteiten stellen. zaterdagmiddag regende het een tijdje, dus toen even naar de dealer geweest zoals ik had geschreven.
Vanavond heb ik die steun toch even gedemonteerd, ging vrij snel, dus morgen weet ik het resultaat 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

de zelfgemaakte "brug" die ik aan de achterdempers had zitten om torsie tegen te gaan,
kan er weer onder, daar ligt het niet aan...
En nog steeds de oorzaak niet gevonden...
Ik ga nog wat sleutelen, want het is de bedoeling dat we met de 604 GTI naar de PCN -Nachtrit gaan.
Op het werk zó druk, dat ik waarschijnlijk ook 's avonds ga werken,
dus nóg minder tijd over de auto's.. :roll:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Koffiemolen wrote:
Harrie wrote:de zelfgemaakte "brug" die ik aan de achterdempers had zitten om torsie tegen te gaan,
kan er weer onder, daar ligt het niet aan...
En nog steeds de oorzaak niet gevonden...
Ik ga nog wat sleutelen, want het is de bedoeling dat we met de 604 GTI naar de PCN -Nachtrit gaan.
Op het werk zó druk, dat ik waarschijnlijk ook 's avonds ga werken,
dus nóg minder tijd over de auto's.. :roll:
grt, Harrie
Ojee, als je maar niet het afgelopen half jaar gaat 'inhalen'...dan hebben we een gapende magazijnmeester aan de balie staan! :roll:
Zullen we het daar nu nog eens over hebben ? :evil: :evil:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Vrijdag: een rood lampje :shock: koelvloeistofniveau...?
Vandaag ietsje bijgevuld, is weer O.K.
Bougiekabels en verdelerkap ingespoten met WD40, het wordt tenslotte kouder en vochtiger..
Sticker "je voelt je lekkerder in een klassieke Peugeot" op de achterruit geplakt.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

de accu staat aan de lader, de kou verlaagd de capaciteit al aanzienlijk,
en rijden met dimlicht aan en andere verbruikers geven niet veel gelegenheid om goed bij te laden vanaf de dynamo...
Morgen mag ze me begeleiden naar Woudenberg 8)
Laatst met de 604 naar Zwolle geweest, sans problémes.
op de autobaan rijdt ze echter veel fijner dan met 80 over locale wegen,
mede door de irritante resonantie bij 2100 - 2300 rpm , die ik nog steeds niet getackeld heb...
het is nu ook geen weer om buiten uitgebreid te sleutelen... :roll:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

vandaag, zondag 5 december 2010, de wielen gewisseld: er valt met dit weer niet te rijden met de bijna gladde 'Mabor' achterbanden.. :roll:
Ik had +/- 10 jaar geleden een set 15 inch gereed gemaakt ( stralen en volledig gelakt )
voor de 604 V6 SL. Daar ga ik toch orginele stalen velgen op zetten, dus konden deze mooi onder de 604 GTI.
Voorop nu Michelin Energy's en achterop Uniroyal M+S. alle 4 met ruim voldoende profiel.
De velgen glimmen als een spiegel en met de nieuwe naafdoppen die al 10 jaar in de bak lagen, ziet het er bling-bling uit 8)
De 15 inch die er onder vandaan kwamen, had ik te koop gezet bij 'onderdelen te koop' en verkocht.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

dan maar weer een plaatje :mrgreen:

Image

ze mag 2 weken rusten. in januari mag ze mij weer naar interwand vervoeren :D

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

wowo wrote:Die sneeuw in de uitlaatpijpjes, mooi!
Walle wrote:mooi wollen dekentje!

Prettige Kerst en een voorspoedig 2011!

Walle
chr. wrote:En de sneeuw precies rondom boven de sierlijsten :wink:
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Ik ben enkele weken geleden op vrijdagmiddag met de 604GTI naar m'n oud-collega André gereden
om hem eens naar het probleem van het trillen te laten kijken, voelen en luisteren.
Hij vond het een genot om na vele jaren weer eens in een 604 te rijden 8)
Na z'n analyses doorgesproken te hebben, nog gezeliig bij de koffie bijgepraat en leuke anekdotes van vroeger doorgenomen.
Conclusie van André was: vacuümlekkage. Daardoor raakt de vacuümvervroeging van slag én is de mengselverhouding voor één of meerdere cylinders niet goed,
Dan gaat ze op 5 cylinders lopen, soms zelfs 4. En dat geeft die rare trillingen.
Door het verschijnsel van vacuümlekkage kan de luchtmeetschijf zelfs gaan vibreren, waardoor de boel flink ontregelt raakt.
Nu was me al bekend dat de buis van de koudstartsproeier los zat, ik kan die met de hand enkele cm's heen en weer duwen... :-|
Die zat dus al een tijdje met een dik elastiek gespannen op de plek gehouden, en dat hielp een ietsepietsie..
Ik heb Hans ( Paull&Paulla ) laatst gebeld voor aanvullende informatie en hoe deze klus te klaren.
Vandaag maar de handschoenen aan, dik aangekleed en begonnen aan de flinke klus:
De bougiekabels en injectors rechterzijde losgehaald, 'spinnekop' er af, en het middenstuk ( met luchtweger ) van het inlaatcircuit losgehaald,
en alles met dikke elastieken opgehangen.
En als die er uit is, kun je pas bij de aansluiting van de buis van de koudstartsproeier :

Image

De buis zit met 1 centrale lange bout vast. Daaronder zit een rubberring die af moet dichten.
Volgens Hans drogen die op den duur uit, gaat de buis daardoor los zitten en dan lekt het.
Maar dit had ik toch niet verwacht :

Image

bikkelhard en totaal vervormd... :shock: het lijkt wel, alsof dit een fabrieksfout is, en nooit goed gemonteerd heeft gezeten...
Het vacuüm zal namelijk nooit het rubber er uit blazen !

Nieuw ( universeel ) rubberring 24x22x3 mm bij Brezan gehaald en gemonteerd, na het nodige schoonmaakwerk.
( omdat er openingen zijn heb ik niet het gehele inlaatspruitstuk schoongemaakt, dat doet dan meer kwaad dan goed ).

Image

Zo ziet het er uit, in de verjonging komt de rubberring. Tevens een loszittende vacuümslang rechtsachter op de bovengallerij
opgedikt met speciale tape en weer met slangklem goed vastgezet.
Er was me nog een klein koperringetje van de aansluiting van de spinnekop weggevallen... ahum, op het
koppelingshuis.. :-| Dus plat op de motor liggend met de linkerhand tussen motor en schutbord het ringetje weer opgevist..
Een weggevallen boutje kon ik gemakkelijker met een magneetje aan touwtje weer opvissen :-)

Nadat alles weer gemonteerd was, even een proefrit gemaakt.

De V6 loopt nu nog véél mooier dan ooit ! wát een verschil !
en de rare trillingen en vibraties zijn verleden tijd !
:D :D :D :D :D
Ze rijdt héérlijk, en trekt als een lier ! Waanzinnig !
Met een zeer tevreden en voldaan gevoel, bedank ik Hans ( Paull&Paulla ) en André hartelijk voor hun adviezen ! :wink:

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Post Reply