604 GTI 1984 project Harrie

Voor de Peugeot 504 en 604
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

wowo wrote:Vruchtbare dag Harrie en fijn dat 'ie nog lekkerder rijdt dan daarvoor :-) Vanavond lekker warm bij de kachel met een borreltje :?:
het was vanmorgen fris, vanmiddag héérlijk in het zonnetje en uit de wind.

Na de koffie laat ik wel een beugel ploffen, borreltjes zijn aan mij niet besteed :wink:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

M. van der Meulen wrote:Onnozel flutringetje met grote en vervelende gevolgen dus! Mooi dat het met deze ingreep weer in orde is.
ja, daardoor dus zo'n storing die zo lastig als oorzaak aan te wijzen is.
Het vermoeden was juist, de enorme trillingen deden toch erger vermoeden....
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

305 friesland wrote:wat ziet dat er verder gelikt uit zeg onder de kap ,lijkt nog wel nieuw
daar durf ik haast niet aan te sleutelen met zwarte handen.
mooi dat hij weer goed loopt ,en dan kijk je er raar van op dat 1 zo,n ringetje zulke grote gevolgen kan hebben maar des te beter ,andere dingen zoeken daar word je niet vrolijk van.
een goede test voor dit soort lekkages is met een bus remmenreiniger
hij gaat vanzelf harder lopen als je ergens spuit waar je denkt dan hij mischien lekt ,en drogen doet het snel genoeg.
die truc met de remmenreiniger ken ik :wink:

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

SV605 wrote:Goed werk Harrie , fijn dat je het probleem gevonden en verholpen hebt :D

Zo zie je maar : als de 2 grootste Peugeot specialisten uit de heeeeele achterhoek en Maitre Hans zich sterk maken kunnen ze daar zelfs in Sochaux nog van leren :wink: :mrgreen:

Veel plezier met je nu perfect rijdende 604 !

Groet

Steven
A.BRANDHORST wrote:Ha, dit zijn de leuke dingen aan autorijden!

Samen oplossen, en dán merk je het vermogen wat er in zo´n schitterende V6 motor zit....

Tsssssschhhhhhhhhhhhhpppppffffffffffffffffffff WEG is die superGTI!!

Gefeliciteerd met het resultaat, en genieten met VOLLE teugen nu!

Die 505 met zn armzalige 130 pk houdt je misschien nog wel even bij, maar qua top denk ik niet! Zo verraste ik toch mooi een 505V6 bij de meeting vorig jaar in Etten-Leur met zn trekkracht. In optrekken redde hij het niet tegen mn Gti... en dan krijg je daar toch een compliment voor, leuk.
ik ga niet racen tegen je 505 GTI, Albert :wink:
ik rijd altijd lekker rustig met de 604, en soms effe lekker
een sprintje, en dan voel je de accelleratie, maar vooral het brullen van de V6: Zalig 8)
een leeuw hoort te brullen!

leeuwebrul(c), Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Vliegend Tapijt

Post by Harrie »

Paull wrote:Beste Harrie,

Dat geeft voldoening, een dagje sleutelen (in de kou). :P
Daar weet ik alles van.

De vacuumlekkage op deze plek kun je niet bereiken met
remmenreiniger of iets dergelijks, want het zit te diep en ver verscholen.

Ik heb vandaag ook heerlijk gezoefd met de 6 :lol: 4 natuurlijk, maar da's
weer een ander topic.

Veel zoef en sleutelplezier.
Met vriendelijke groet,
Paull
Koffiemolen wrote:Mooi verhaal Harrie, eind goed al goed, en dat allemaal door 1 rubberen ringetje....tsssss.

Laat die beugel maar ploffen, santé! :mrgreen:
Walle wrote:mooi man!

moest je nog pakkingen vervangen aangezien het middenstuk met luchtweger en spinnenkop eraf zijn geweest?

Goed idee om het hele spulletje met elastieken zo op te hangen!

groet, Walle
nee, ik had die pakkingen niet paraat...
dus met LocTite vloeibare pakking gedaan. Nu zit het middenstuk dus 0,8 mm meer naar achteren :wink:
elastieken: soms heb ik heldere momenten.. :mrgreen: :mrgreen:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Pakkingen V6 injectie

Post by Harrie »

Walle wrote:misschien een ideetje:
Deloman, een DeLorean Specialist heeft een aantal spulletjes die wij ook kunnen gebruiken voor onze PRVs

De moeite waard om eens te kijken/shoppen!

http://deloman.mwp-server.de/

Er zijn een aantal silconen koelslangen die van interesse kunnen zijn misschien??

Hier een fotootje van wat ik vandaag kreeg (met de pakkingen die jij nodig hebt :mrgreen: !).

Image

Pakkingen en o-ringen in rubber en koper voor het inlaatspruitstuk/luchtweger/injectors

Zeer snelle levering!!

groet

Walle
bedankt voor de tip, Walter !
ik heb sinds zaterdag nieuwe pakkingen dankzij een groot magazijn ergens in Woudenberg :wink:
Zaterdag a.s. de boel wederom los halen, weer vacuüm-lekkage, ik vermoed dat het
rubberringetje v.d. Brezan niet dik genoeg was.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

Fritzmeyer wrote:DONDERS,,

moooooie 604 GTI :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Harrie.

vooral die achterkant met die dubbele pijpen is stoer 8)
thanks ;)
----------------------------------------------
vandaag, 26 februari 2011, de boel maar weer losgehaald... weer vacuüm-lekkage met als gevolg die rare trilingen bij 2100 - 2450 rpm...
Het laatst vernieuwde rubbertje was nog OK, met een beetje vloeibare pakking de buis v.d. koudstartinjector
weer vastgezet, maar nu wel met een beetje LocTite aan de schroefdraad v.d. bout ( was ik de vorige keer vergeten... ).
De luchtkanalen had ik de vorige keer alleen afgedicht met vloeibare pakking, dat bleek niet voldoende.
Nu met nieuwe pakkingen weer gemonteerd:

Image

Daarna nog de vacuümslang van de cruise-control afgedopt, die werkt toch niet, dus lekkage uitsluiten.

De ruit van het linkervoorportier ging moeizaam omhoog.. ruit er uit,
ruitlooprubber vernieuwd en de rail aan de ruit vernieuwd, de oude had flinke roest...
Met een flinke lik vet gemonteerd, en ook het slotmechanisme even gesmeerd.

Image

Getankt en gewassen, interieur gestofzuigd en schoongemaakt, ze staat er weer netjes bij.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

305 friesland wrote:en Harrie loopt hij weer als vanouds ,of beter gezegd ,zoals het hoort
ja, túúrlijk :wink:
idd vergeten te vermelden :roll: Ze is gereed voor de rit morgen. 8)
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

M.van der Meulen wrote:Goed gevoel als je weer vorderingen hebt kunnen maken die rijplezier en de betrouwbaarheid ten goede komen. Hopelijk morgen een beetje droog tijdens de rit :D Groet, M.
ik heb tot nu toe 3756 km met de 604 GTI gereden 8)
alle benzinebonnen in een Excelbestand gezet, en dan blijkt het gemiddelde verbruik 1 op 8,5. :-)
Dat valt me mee, ( de huidige hoge benzineprijzen niet.. :cry: ).
Als de motor ooit hélemaal perfect loopt, moet het nog ietsje zuiniger kunnen.
en ik geef best wel eens gas! als de motor goed warm is, is het heerlijk om eens effe lekker te accelereren en op hogere toeren te rijden 8)
het kan dus nog wel zuiniger... :mrgreen:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: 604 GTI 1984 project Harrie

Post by Harrie »

janbachee wrote:Met dat scheuren van jou Harrie zal sproeiertje al wel een paar maten groter uitgesleten zijn :!: :lol:
gr Jan
joospeugeot wrote:dat vind ik wel heel netjes voor een gemiddeld verbruik. zeker voor een 604 ! misschien lange afstanden zal 1 op 10 wel haalbaar zijn.
tja, zeker als nu dat het verbruik is bij woon-werk-verkeer van 9 km heen en 9 km terug.. 8)
joospeugeot wrote:wat is dat eigenlijk voor een filterje wat naast je inlaat zit ??? een 2.7 heeft dit niet namelijk.
filter is een luchtfiltertje / geluiddemper, zit op de slang van de Extra-Luchtschuif.
op microfiche staat het als "demper" beschreven.

@ Janbachee: er zitten geen sproeiers in, is K-Jetronic injectie :wink: wel ruitsproeiers :mrgreen:
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Post Reply