Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
"Geduld is een schone zaak"
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
De oude verchroomde zamak deurklinken waren ook niet erg fris meer, het gietmetaal Zamak heeft nogal wat last van spanningsverschillen, waardoor diepe oxydatieputjes in het chroom ontstaan na 68 jaar gebruik.
4 nieuwe klinken zijn binnen voor amper 38,- per stuk, ook nieuwe frisse glaasjes voor de achterlichten voor wat kleingeld.
Fascinerend dat dit nog allemaal voor weinig geld nieuw te koop is voor een model dat al 63 jaar uit productie is.
Naar nieuwe ronde lampjes (rechts op foto) ben ik nog op zoek.
verschil nieuw en oud ==>
4 nieuwe klinken zijn binnen voor amper 38,- per stuk, ook nieuwe frisse glaasjes voor de achterlichten voor wat kleingeld.
Fascinerend dat dit nog allemaal voor weinig geld nieuw te koop is voor een model dat al 63 jaar uit productie is.
Naar nieuwe ronde lampjes (rechts op foto) ben ik nog op zoek.
verschil nieuw en oud ==>
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Die ronde lampjes liggen wel bij de Aph
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
update 6 mei:
De kleur van de grondverf vind ik ook wel wat hebben.
Nu moet deze grondering weer een weekje uitharden.
De kleur van de grondverf vind ik ook wel wat hebben.
Nu moet deze grondering weer een weekje uitharden.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
27-mei-2023:
3 weken na het aanbrengen van de grondlaag is de 203 gisteren in de eindlaag gezet, vandaag opgehaald en naar huis gebracht.
- er was ruim 8 liter lak nodig (kleur en blanke lak), grondverf niet inbegrepen.
-Mij is geadviseerd om niet te snel het glas erin te zetten, de lak is wel drooggebakken in de oven, maar heeft toch nog extra tijd nodig om compleet uit te harden. ik ben blij dat het een chemische lak is en niet een soort van eco-watergebaseerde lak.
Nog effe wachten op het uitharden, dan kan daarna het puzzelen beginnen.
Binnen of uit de zon is het goudkleurig, in de felle zon lijkt er een tintje groen bij te zitten.
3 weken na het aanbrengen van de grondlaag is de 203 gisteren in de eindlaag gezet, vandaag opgehaald en naar huis gebracht.
- er was ruim 8 liter lak nodig (kleur en blanke lak), grondverf niet inbegrepen.
-Mij is geadviseerd om niet te snel het glas erin te zetten, de lak is wel drooggebakken in de oven, maar heeft toch nog extra tijd nodig om compleet uit te harden. ik ben blij dat het een chemische lak is en niet een soort van eco-watergebaseerde lak.
Nog effe wachten op het uitharden, dan kan daarna het puzzelen beginnen.
Binnen of uit de zon is het goudkleurig, in de felle zon lijkt er een tintje groen bij te zitten.
Last edited by PeterH on 05 Jun 2023, 15:42, edited 1 time in total.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Leuk, veel plezier met de puzzel
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
28-mei-2023: Langzaam krijgt de 203 terug een gezicht.
Het is nu ook hét moment om een Mike Sanders antieroestbehandeling toe te passen in de deuren etc nu nog niet alles gemonteerd is.
Helaas is de deuropener van de rechterdeur stukgegaan, er ontbreekt een stuk waar de pin van de binnen-deurklink ingrijpt. Het moet er onderweg uitgetrilt zijn, het ligt ook niet in de deur.
Heeft iemand soms nog iets liggen?? (een zoektocht bij APH en google heeft nog niets opgeleverd).
Inmiddels teruggevonden!
Het is nu ook hét moment om een Mike Sanders antieroestbehandeling toe te passen in de deuren etc nu nog niet alles gemonteerd is.
Helaas is de deuropener van de rechterdeur stukgegaan, er ontbreekt een stuk waar de pin van de binnen-deurklink ingrijpt. Het moet er onderweg uitgetrilt zijn, het ligt ook niet in de deur.
Heeft iemand soms nog iets liggen?? (een zoektocht bij APH en google heeft nog niets opgeleverd).
Inmiddels teruggevonden!
Last edited by PeterH on 12 Jun 2023, 19:39, edited 1 time in total.
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Wie, o wie heeft nog dashboardknopjes liggen?
Ik wil het dashboard wisselen, maar de knopjes zitten muurvast. De kans is groot dat ze kapotspringen. Losmaken via de achterkant is ook niet altijd een optie.
Voordat ik de voorruit plaats is het raadzaam om eerst het dashboard te wisselen.
en nog een miniscuul dingetje voor de lichten zoek ik ook nog enkele. Zoektocht op internet heeft helaas nog niets opgeleverd:
Wie kan helpen?
Ik wil het dashboard wisselen, maar de knopjes zitten muurvast. De kans is groot dat ze kapotspringen. Losmaken via de achterkant is ook niet altijd een optie.
Voordat ik de voorruit plaats is het raadzaam om eerst het dashboard te wisselen.
en nog een miniscuul dingetje voor de lichten zoek ik ook nog enkele. Zoektocht op internet heeft helaas nog niets opgeleverd:
Wie kan helpen?
Re: Deelrestauratie 203 commerciale, een project zonder haast
Sommige dashboardknoppen zitten vaak vast aan de kabel, af fabriek gelijmd o.i.d. en sommige kunnen wel losgedraaid.
Als het vast zit aan de kabel dan moet je deze volledig demonteren of alleen de binnenkabel (met knop) kan in enkele gevallen ook.
Als het vast zit aan de kabel dan moet je deze volledig demonteren of alleen de binnenkabel (met knop) kan in enkele gevallen ook.