403 Pickup diesel; restauratieproject
- MeneerPeugeot
- Posts: 738
- Joined: 03 Feb 2016, 20:12
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Een Ware kunstenaar aan het werk, Vindt het mooi om te zien al dit plaatwerken,
Zo steek ik er ook nog een hoop van op
Zo steek ik er ook nog een hoop van op
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Leuk om te volgen, klasse, Serge!
Peugeot 205 Génération 1997, Citroën 2CV6 Spécial 1986, VW T3 Eurec Cassandra camper 1980, NSU Prinz 4L 1972.
-
- Posts: 67
- Joined: 03 Feb 2016, 06:44
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Ik ook dan even compliment maken. Het is heel inspirerend, ben nu met veel plezier begonnen om een nieuw hoekje in mijn Peugeot te lassen. Nieuw metaal, lasnaden zonder doorbranden, hoekjes namaken, wat is het toch fijn dat er met Peugeot altijd wat te doen is.
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Weer wat minder tijd momenteel maar toch een kleine update.
De (voor de kenners onder ons beruchte) balk die onderin tegen het achterschot zit was niet veel meer van over en heb ik een tijd geleden al eens weggehaald. Onlangs heb ik hiervoor 3 nieuwe laten zetten omdat deze plek bij bijna elke pickup wel roest. Ik heb er straks dus 2 over mocht iemand interesse hebben.
De balk die ik ga gebruiken is op maat in dubbel verstek gezaagd, gaten geboord voor de proplassen tegen het achterschot en in de primer gezet.
Het zijkantje van het achterschot links zit er inmiddels ook in gehecht.
Volgende stap is de lengte van de nieuwe langsbalken bepalen hetgeen nog een beetje puzzelen wordt door de extra trekhaakbalk die het oude bed heeft.
Dan diverse gaten boren zoals die van de schokbrekerbevestiging etc, en de lokatie van de dwarsbalkjes markeren.
Vervolgens dwarsbalkjes, achterbalk, trekhaakbalk en uitlaatsteunen losmaken en naar de straler.
Voorlopig nog genoeg te doen.
Ploatjes:
De (voor de kenners onder ons beruchte) balk die onderin tegen het achterschot zit was niet veel meer van over en heb ik een tijd geleden al eens weggehaald. Onlangs heb ik hiervoor 3 nieuwe laten zetten omdat deze plek bij bijna elke pickup wel roest. Ik heb er straks dus 2 over mocht iemand interesse hebben.
De balk die ik ga gebruiken is op maat in dubbel verstek gezaagd, gaten geboord voor de proplassen tegen het achterschot en in de primer gezet.
Het zijkantje van het achterschot links zit er inmiddels ook in gehecht.
Volgende stap is de lengte van de nieuwe langsbalken bepalen hetgeen nog een beetje puzzelen wordt door de extra trekhaakbalk die het oude bed heeft.
Dan diverse gaten boren zoals die van de schokbrekerbevestiging etc, en de lokatie van de dwarsbalkjes markeren.
Vervolgens dwarsbalkjes, achterbalk, trekhaakbalk en uitlaatsteunen losmaken en naar de straler.
Voorlopig nog genoeg te doen.
Ploatjes:
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Wordt bijna een nieuwe pickup Serge, prachtig vakwerk moet ik zeggen. Ga zo door.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Flink veel werk maar die roest is in ieder geval grondig aangepakt. Succes.
Peugeot 504 2.0 TI automaat 1978
Peugeot 309 1,4 XR 1989
Peugeot 605 3.0 SR 1992
Peugeot 207 1.6 XS premiere 2006
Peugeot 508 1.6 Hdif aut 2015 (lease)
Peugeot 309 1,4 XR 1989
Peugeot 605 3.0 SR 1992
Peugeot 207 1.6 XS premiere 2006
Peugeot 508 1.6 Hdif aut 2015 (lease)
403 Pickup diesel; restauratieproject
En zo begint weer zichtbaar te worden dat het een pickup is.
De 4 kleine dwarsbalkjes zijn uitgemeten en definitief vastgelast. De achterbalk heeft nog wat duw- en trekwerk nodig.
De 4 kleine dwarsbalkjes zijn uitgemeten en definitief vastgelast. De achterbalk heeft nog wat duw- en trekwerk nodig.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden
-
- Posts: 73
- Joined: 03 Feb 2016, 19:06
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Prachtig dat je nog weet hoe alles zat. Kon je de bak niet "even" een stuk stretchen? Handig om grote platen te halen
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Dank je MartijnMartijn 404 wrote:Mooi werk Serge
Op zich zit er niet zo heel veel op zo'n pickup. Wel één klein onhandigheidje; ik had wat maten op het oude achterschot van de cabine gezet en deze per ongeluk al met het oud ijzer mee gegeven. Gelukkig hebben we er nog eentje staan en ik heb de oude langsbalken wel bewaard. De dwarsbalkjes had ik genummerd met alu plaatjes en slagletters zodat dit ook na het stralen nog zichtbaar zou zijn.MarcoPeus wrote:Prachtig dat je nog weet hoe alles zat. Kon je de bak niet "even" een stuk stretchen? Handig om grote platen te halen
Het verlengen van de bak heb ik wel aan zitten denken maar is weer extra werk omdat je dan zeker nieuwe zijkleppen moet maken.
En ik gebruik altijd klein formaat staalplaten van 2x1 meter in verband met de afmetingen van mijn machines. Bak is iets van 2,03 meter dus kan net. Lengtes koker etc. laat ik nu ook meestal al doorzagen omdat dat nu ook niet in de bus past. Halve lengtes (dan dus 3 meter) kan ik door steken. Er zit een handig flapje hiervoor aan de voorkant van de huif.
De fun van het rijden in een 403 diesel is om met enorm kabaal heel langzaam nergens heen te rijden