janbachee wrote:Goede vakantie gewenst Harrie, vergeet als je straks in relaxte toestand je medeforumers die nog steeds hard werkend in weer, wind, Harde wind, storm wind, regen aan het ploeteren zijn om wat centjes bij elkaar te sprokkelen om onderdelen te kunnen kopen!!!
gr Jan.
Bart-Peugeot wrote:Fijne vakantie Harrie.
Ben benieuwd of jullie nog weggaan en zo ja, waarmee.
De caravan is vorig jaar verkocht en de J7 is nog niet klaar.
Woensdag 17 augustus 2011:
na een kort weekje in Zuid Limburg ( vakantie ) maar weer aan de slag.. zeg maar "werkvakantie"
Maandagmorgen naar Woudenberg gereden, en de gewraakte slang, 1303-36
gevonden
Ook enkele (spoed-)onderdelen voor andere clubleden mee genomen. 's middags weer verder met de 604 GTI:
De viscoslip van de fan heeft ruim 7 mm axiale speling
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Geen nieuwe, dus met een vulring in de groef
en slangklem daarover heen, opgeklemt zodat de speling weg is.
Na montage van de nieuwe slang, de rest weer opgebouwd:
hier een voorbeeld van
kwaliteitsverschil in slangklemmen: links onbekend merk, rechts nieuwe Jubilee.
eenmaal afgebouwd, even benzinesysteem enigszins ontluchten dus effe starten met wartel v.d. koudstartinjector los:
geen klik, helemaal NIKS. startmotor heef tgeen enkele response
Contactslot gedemonteerd, gedeeltijk uit elkaar gehaald en met K-60 kontaktspray behandeld, gaf geen verbetering...
Nu had ik in +/- 1955 een gereviseerde startmotor van oud-collega André B. gekregen , nadat we het over mijn 604 V6 SL hadden,
"ach die heb ik nog liggen, ik doe er toch niks mee, mag je hebben" 8) Die komt wel van pas, want de 604 GTI heeft wel eens
kuren met starten, dus dan die er maar op. Na een enorm gevecht, en ook gedemonteerde dynamo, had ik de oude er af....:
( links op de foto de extra steun die aan de voorzijde v.d. startmotor zit )
Tevens de dynamo van nieuwe moeren, veerringetjes e.d. voorzien, want alles was roodverroest...
Met waar nodig, nieuwe bouten en moeren waar nodig, e.e.a. weer gemonteerd, wat ook een onderneming was...
De startmotor reageerd nog steeds niet op signaal van contactslot. Dus morgen maar eens de bedrading nálopen...
Dan maar met iets anders verder: de speling in de voortrein. Ik vond vorige week in mijn eigen krat met o.a. silentblocks
deze silentblocks, die inmiddels erg zeldzaam zijn.. Gelukje, want deze in de GTI zijn erg slecht, en dat merk ik bij afremmen
en oneffenheden in de weg. Tevens zijn de stabilistatorrubbers erg uitgesleten, dus nieuwe zullen verbetering brengen !
Zó beroerd waren de oude...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Deze vangen wel alle reaktiekrachten van het voorwiel op, dus remmen en oneffeneheden,etc.,.etc.,. !
De oude ingezaagd en toen naar mijn dealer gereden om met de hydraulische pers de oude er uit, en de nieuwe er in te persen , met VEEL vaseline ! (
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
)
En zo zag het er vanavond uit, gemonteerd. Het 'gele' op de foto is WAX-tectyl van Valvoline.
Let ook eens op de roest op de remklauwen, ankerplaten, etc.,.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dát krijg je als je een klassieker ook in de ( pekel-)winter gebruikt....
Morgen verder, er is ook nog werk aan de 306 cabrio , en nog veel meer.
grt, Harrie