Re: Blauwe 403 - tuuur
Posted: 12 Jul 2025, 08:56
Prachtig die gepoedercoate wielen, roest nooit meer de komende generatie en nooit meer last meer van lekkende banden door tussenkruipend roest (is de reden dat ik het bij meerdere auto's heb laten doen).
Je moet wel opletten om de coating bij de bouten weg te slijpen, en als je dat niet doet, eerste jaar af en toe checken of aandraaien nodig is. Al zal dt bij weinig km niet zo een probleem zijn. Ik weet van iemand met een cadillac op weg naar Frankrijk waar een wiel onderweg losgekomen was na het coaten. Maar al bij al blijft coaten voor onderdelen een aanrader en minder duur dan je denkt.
Wat het opkrikken betreft: ik heb 15 jaar met een roestvrije Californische MB W115 gereden en met een nieuwe Seat Ibiza uit begin jaren 90
Als je beide auto's aan het voorwiel opkrikte en dan wat uit de auto wilde nemen, dan stond de bovenkant van de deur boven de daklijn.
Ik heb ook korte tijd een Peugeot 106 gehad (met gekleefde voorruit), bij het wisselen van een lek voorwiel sprong de vooruit in 2 stukken (de 205 was dan weer een stuk stijver).
Veel auto's hebben een slap chassis, roest doet daar nog een hele schep bovenop.
Je moet wel opletten om de coating bij de bouten weg te slijpen, en als je dat niet doet, eerste jaar af en toe checken of aandraaien nodig is. Al zal dt bij weinig km niet zo een probleem zijn. Ik weet van iemand met een cadillac op weg naar Frankrijk waar een wiel onderweg losgekomen was na het coaten. Maar al bij al blijft coaten voor onderdelen een aanrader en minder duur dan je denkt.
Wat het opkrikken betreft: ik heb 15 jaar met een roestvrije Californische MB W115 gereden en met een nieuwe Seat Ibiza uit begin jaren 90
Als je beide auto's aan het voorwiel opkrikte en dan wat uit de auto wilde nemen, dan stond de bovenkant van de deur boven de daklijn.
Ik heb ook korte tijd een Peugeot 106 gehad (met gekleefde voorruit), bij het wisselen van een lek voorwiel sprong de vooruit in 2 stukken (de 205 was dan weer een stuk stijver).
Veel auto's hebben een slap chassis, roest doet daar nog een hele schep bovenop.