Re: 403 Pickup diesel; restauratieproject
Posted: 30 Dec 2021, 00:00
Toch alweer erg lang geleden sinds de laatste update.
Ik heb intussen de dieselmotor uit de sedan erin gezet zodat ik de pickup apk zou kunnen laten keuren voordat ik er een benzinemotor in zou kunnen zetten.
Hoezeer ik ook van de diesels hou ik zet er toch een benzinemotor in. Al is het maar om te kijken hoe dat bevalt. Zal iig een stuk vlotter en stiller zijn. Het milieuverhaal zal ook een steeds grotere rol gaan spelen.
Effin, de diesel kan er weer uit omdat de pickup inmiddels APK vrij is.
Als benzine bevalt laat ik ook het kenteken omzetten.
Verder ben ik nog even bezig geweest met het uitlijnen van de laadbak. Deze stond in eerste instantie iets scheef waardoor visueel de bovenkant van de achterklep scheef liep ten opzichte van de dwarsbalk tegen het cabineschot. Geen porem om te zien als je achter de auto staat. Na losslijpen van een paar hechtlassen de langsbalken onder de vloer van de laadbak uitgelijnd en definitief vastgelast.
Vorige week het 2e zijschot erin gelast (eerste zat er al een jaar of 2 op) en de wielkasten er weer in gelast. Ik heb er nog aan zitten denken nieuwe wielkasten te maken omdat de oude een zwaar leven gehad hebben en erg gedeukt en vervormd zijn, maar ik heb de originele een beetje uitgeklopt en terug geplaatst. Onderdeel van de geschiedenis zullen we maar zeggen. Vervangen kan altijd nog een keer zonder de hele laadbak af te breken.
Deze week ook 2 dagen aan de pickup besteed. Alles nagelopen, nog wat puntlasjes gemaakt, alle puntlasnaden vol laten lopen met RX5, wielkasten op de naden afgekit, vloer (ook de onderkant inclusief de balken) en de binnenkant van de bak ontvet, geschuurd, weer ontvet en in de RX10 RAL 7015 gespoten. Deze kleur komt redelijk overeen met de originele kleur. De buitenkant van de zijschotten en het cabineschot boven de dwarsbalk worden met 2K autolak in de originele kleur gespoten zodat de buitenkant één geheel is.
Dan kunnen we weer gaan opbouwen maar dat zal nog best even duren. Tijd is schaars geworden.
Ik heb intussen de dieselmotor uit de sedan erin gezet zodat ik de pickup apk zou kunnen laten keuren voordat ik er een benzinemotor in zou kunnen zetten.
Hoezeer ik ook van de diesels hou ik zet er toch een benzinemotor in. Al is het maar om te kijken hoe dat bevalt. Zal iig een stuk vlotter en stiller zijn. Het milieuverhaal zal ook een steeds grotere rol gaan spelen.
Effin, de diesel kan er weer uit omdat de pickup inmiddels APK vrij is.
Als benzine bevalt laat ik ook het kenteken omzetten.
Verder ben ik nog even bezig geweest met het uitlijnen van de laadbak. Deze stond in eerste instantie iets scheef waardoor visueel de bovenkant van de achterklep scheef liep ten opzichte van de dwarsbalk tegen het cabineschot. Geen porem om te zien als je achter de auto staat. Na losslijpen van een paar hechtlassen de langsbalken onder de vloer van de laadbak uitgelijnd en definitief vastgelast.
Vorige week het 2e zijschot erin gelast (eerste zat er al een jaar of 2 op) en de wielkasten er weer in gelast. Ik heb er nog aan zitten denken nieuwe wielkasten te maken omdat de oude een zwaar leven gehad hebben en erg gedeukt en vervormd zijn, maar ik heb de originele een beetje uitgeklopt en terug geplaatst. Onderdeel van de geschiedenis zullen we maar zeggen. Vervangen kan altijd nog een keer zonder de hele laadbak af te breken.
Deze week ook 2 dagen aan de pickup besteed. Alles nagelopen, nog wat puntlasjes gemaakt, alle puntlasnaden vol laten lopen met RX5, wielkasten op de naden afgekit, vloer (ook de onderkant inclusief de balken) en de binnenkant van de bak ontvet, geschuurd, weer ontvet en in de RX10 RAL 7015 gespoten. Deze kleur komt redelijk overeen met de originele kleur. De buitenkant van de zijschotten en het cabineschot boven de dwarsbalk worden met 2K autolak in de originele kleur gespoten zodat de buitenkant één geheel is.
Dan kunnen we weer gaan opbouwen maar dat zal nog best even duren. Tijd is schaars geworden.