Page 76 of 77
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 15 Aug 2018, 09:36
				by Tuuur
				Anders ik wel! Maar ik vermoed dat $100 toen niet dezelfde waarde vertegenwoordigt als $100 nu...
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 20 Aug 2018, 16:22
				by Tuuur
				Laatste opmerking over Ruit en de topics. 
Hij heeft niet op mijn persoonlijke WO II relaas hier willen reageren (vorige pagina. Hij had het wel gelezen maar schreef in een pb: "daar ging het niet om"...), maar neemt vervolgens mij wel kwalijk dat ik niet op zijn vertrek reageer.
Ruit's topics blijven uiteraard bestaan; ze zijn alleen niet meer sticky, zoals alle topics op dit forum niet sticky zijn tot nog toe. 
Voorkeursbehandeling lijkt me niet meer nodig, en dat hoeft ook helemaal niet want de topics zijn interessant genoeg op zichzelf!  
 
  
/einde verhaal, tot zover  

 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 20 Aug 2018, 16:28
				by Tuuur
				1913, Amsterdam CS. Een klant stapt in een taxi. Kennelijk was het in de auto helpen van de passagiers indertijd weer het vakgebied van andere medewerkers...

 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 20 Aug 2018, 17:22
				by Beeperhorrie
				Het zitten blijven van de bestuurder kwam nog van de tijd van de koetsen. De koetsier zat hoog op de bok en hield het paard in bedwang. Hij kwam niet van zijn plek. Passagiers werden geholpen door kruiers die zo een extra mooie fooi hoopten te behalen of door huishoudelijk personeel wat gewoon moest helpen omdat het bij hun werk hoorde.
Toen de eerste gemotoriseerde taxi's kwamen moest de chauffeur vaak de motor aan de gang houden dus was er ook geen mogelijkheid tot helpen. Bovendien waren de geldende normen nog niet veranderd; er reden nog meer dan genoeg koetsen.
In sommige landen zoals Japan komen de chauffeurs nog steeds niet van hun plek. 
In Japan hebben de chauffeurs al heel lang een hevel systeem om de achterdeur open te gooien. Bij de nieuwste taxi's gaat het soms ook elektrisch. 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 22 Aug 2018, 10:49
				by Tuuur
				Anthony Fokker bij zijn Chrysler Airflow en de Fokker F.36 PH-AJA, ca 1937.
 
Het vliegtuig kwam terecht in de Britse luchtmacht en is op 21 mei 1940 gecrasht bij het opstijgen.
https://www.iwm.org.uk/collections/item ... /205211985 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 19 Nov 2018, 21:09
				by Beeperhorrie
				Een trotse dame met een zeldzame auto om trots op te zijn. 

 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 22 Nov 2018, 11:29
				by IVARIO
				Een Gilbern! Gebouwd in Wales
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 12 Apr 2019, 21:58
				by Beeperhorrie
				Dit trotse stelletje trampersoneel poseert bij hun eerste tramtractor in 1921 in de Jacob Marisstraat in Amsterdam.

 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 12 Apr 2019, 21:59
				by MarcoPeus
				Je vraagt je af dat het vooruit komt met volle belading van mensen. Motortjes blonken niet uit in vermogen en koppel.
			 
			
					
				Re: Oude menschen met hun auto's van toen
				Posted: 12 Apr 2019, 22:04
				by Beeperhorrie
				Het spoor in Sloten (wat net was ingelijfd bij Amsterdam) was bedoeld voor paardentrams. Een snelheid hoger dan 10km/u zou zeker tot ontsporingen lijden. Spoor en trams waren dermate aftands dat het geheel binnen vijf jaar na verwerving werd vervangen door een busdienst.