Als verbouwingen worden gedaan op een manier dat ze weer terug gebouwd kunnen worden of als verbouwingen in de geest van de tijd zijn kan ik ze zeker ook waarderen.
Een elektromotor op de plek van het motorblok en dan aandrijving via de versnellingsbak kan wel. Is dan iets aparts maar de 'schade' kan makkelijk hersteld worden.
Een Maserati biturbo uit de 80's voorzien van een volledig elektrische aandrijving kan ook, hoewel niet makkelijk terug te bouwen maar er zijn veel en veel meer koetsen daarvan dan blokken die de tijd hebben overleefd. Zo komt er tenminste weer eentje op de weg.
Als iemand een 205 voorziet van een middenmotor uit een modernere Peugeot, er een turbo aan hangt en het geheel spuit als een T16 vind ik dat ook leuk (ook al komen de maten van een echte T16 en een gewone 205 niet overeen.
Wordt van een zeldzame oude auto het dak verlaagd, de carrosserie verbreed, schuin opgehangen mega wielen eronder en de halve auto volgepropt met super bass apparatuur dan ben ik afgehaakt.
Ik ken genoeg mensen die ook klassiekers verbouwen maar die raken m.i. precies de waarde van de auto. Dus geen 15.000watt boxen of 22 inch wielen eronder.
Als voorbeeld hoe je een Capri kan verketsen.