404noir wrote:ik heb op mijn 404 '61
- een 3rd remlicht geplaatst
- USB powersource aan gesloten voor TomTom navi, dashcam of smartphone
- moderne retrolook radio ingebouwd met 4 speakers.
- cardan tunnel mandje geplaatst
- dynamo + spanningsregelaar gewisseld voor een alternator + ingebouwde spanningsregelaar+ laadstroomlampje in dashboard
- extra massa aansluiting gelegd van blok naar body.
plannen:
- zekering blok vervangen door eentje met moderne zekeringen.
- alarmlichten circuit inbouwen
- regelbare interval op ruitenwissers maken
- trekhaak
- losse chromen mistlamp achter
- verstralers voor
- LPG installatie
- rolgordels (ter vervanging van de gewone 3punts gordels)[/quote
ruit'48 wrote:ruit'48' wrote:Heb er niet heel veel aan gedaan, is ook niet nodig het is een perfecte voiture.
gr. Kees
Vergeet nog iets, heb het pompje van de ruitenwisser- met het bekende euvel dat wanneer je er op drukt
het water niet op de voorruit komt maar naar binnen loopt- vervangen door een electries pompje uit een BX
en nog iets: heb ook de oude koperen zekeringen vervangen door "moderne" steekzekeringen
Ivo van Duijn wrote:Voor het electrische pompje van de ruiten wisser heb ik een drukknopje in het oude pompje gemaakt. Dan blijft alles op zn oude plaats.
Het pompje zelf koop ik niet meer bij de autowinkel want die gaan mij te snel kapot. Op de sloop een vinden die onder in het reservoirtje kan, dan weet ik zeker dat hij nooit droog komt te staan.
Harrie wrote:404noir wrote:ik heb op mijn 404 '61
<............>
- dynamo + spanningsregelaar gewisseld voor een alternator + ingebouwde spanningsregelaar+ laadstroomlampje in dashboard
Heel verstandig
404noir wrote:- extra massa aansluiting gelegd van blok naar body.
heel belangrijk, heb ik gemerkt tijdens reparatie van uitgefikte bedrading bij een 404
404noir wrote:plannen:
- zekering blok vervangen door eentje met moderne zekeringen.
<.............>
ook heel verstandig, die ronde zijn slecht verkrijgbaar en de constructie vind ik dramatisch.
Zet ook de draad naar het koelercontact achter een zekering, ik merkte dat die zomaar aan
de ampéremeter is afgetakt, zonder zekering.
grt, Harrie
Ivo van Duijn wrote:Onder mijn sedan een hypoide differentieel van een 504 geknutseld om een wat gunstigere verhouding te krijgen.
403diesel wrote:Hoi Ivo,
Je hebt ook een hypoide differentieel onder je pickup? Welke is dat dan, en met welke overbrenging? Is was altijd in de veronderstelling dat allen de 404 breaks een hypoide hadden. Maar deze hebben schroefveren dus zal niet 1:1 onder een pickup met bladveren passen.
Heb je hier wat meer info over? Ik wil eigenlijk tzt een wat langere overbrenging onder mijn 403 pickup. Dat kan op verschillende manieren zoals bijvoorbeeld een C2 bak monteren maar dan wordt de overbrenging wel erg veel langer. Ook een 5 bak is leuk maar lastiger te vinden (zou dan een BA7 moeten worden) en nogal wat werk.
Ben benieuwd.
Groet, Serge
Ivo van Duijn wrote:Ik heb onder mijn 403 een C2 bak in combinatie met het 2de model achteras en dat is met mijn motor een prima combinatie. De 404 pick ups hebben een hypiode achteras en als je de aandrijfas tussen je versnellingsbak en achteras van een 404 wat inkort past dat, dan heb je een grote keuze van 504 diffs die je daar dan in kan bouwen. Het varieert tussen 1:4.8 (404 pick up) en 1:3.6 (504 sedan) . Ik heb geen idee hoever je kan gaan met 403 diesel, ben bang niet zo heel ver. De makkelijkste stap is achter hoge banden monteren.
ruit'48 wrote:Een, knap stukje werk ! Ik vraag me af hoe dit in de praktijk werkt, is het rij comfort opvallend verbeterd.?
gr. Kees
Ivo van Duijn wrote:Ja ben er erg blij mee, moet ook wel want het was een hoop gedoe. Je motor moet wel sterk genoeg zijn om wat met de langere versnellingen te kunnen doen. Je kan het vergelijken met een 5 bak en in combinatie met een 5 bak is het helemaal top met een XN1 motor. Er zijn omreken tabelletjes op het net waar je de versnellingsbak, diff verhoudingen en bandenmaat kan invullen en dan kan je de verschillen in toeren en snelheid in cijfertjes bekijken.
403diesel wrote:Dank je Ivo,
Ik ga er weer eens mee aan de gang. Op zich zijn er vele combinaties mogelijk. De pickups hebben al een kortere achteras dan de sedans. Van de sedans hebben de B7's en de diesels weer een kortere overbrenging dan de 1500's.
Van een C3 naar een C2 bak is een vrij groter stap voor een diesel als ik de ervaringen her en der lees. Een klok van een 1500 sedan zou een oplossing kunnen zijn.
Tzt weer even in duiken. Project ligt alweer te lang stil. nog een goed voornemen op het lijstje voor volgend jaar.
Ivo van Duijn wrote:Ik heb nog wel een setje hoge banden liggen(235/65/15) die je een keer kan proberen als je auto weer rijdt. Het zijn een soort terrein banden maar een pick-up kan dat wel hebben.( Foto uit oud archief, het lelijke achterraam is gelukkig al vervangen voor een origineel achterkantje)