Ivo van Duijn wrote:Bevinding nr 1 in het rookwolk backfire verhaal. In de auto zit een transistor ontsteking van een 505, na demontage zag ik dat de centrifugaal gewichtjes niet goed gangbaar meer waren. Dit is dan de reden voor de back fire zo af en toe ?
Bevinding nr 2, Ik heb de kop naar een revisie bedrijf gebracht en daar bleek dat de klepseals een verkeerde maat hadden en dat een paar kleppen lekte,
De prijsopgave voor 4 nieuwe kleppen , 4klepzittingen, seals, persen en poetsen ; 404 euro. Wie kan daar nou nee op zeggen ?
Ik ben heel benieuwd hoe alles zo weer werkt.
Harrie wrote:Klinkt positief, Ivo. Er zijn oorzaken gevonden, hopelijk lost dit de problemen met BackFire op.
De gewichtjes van de centrifgaalvervroeging kun je eens proberen te smeren, ken je PTFE spray ?
Naaimachine -olie o.i.d. kan ook. Aangezien je geen contactpuntjes hebt, kan smeren absoluut geen kwaad,
bovendien zit het onder de basisplaat. Kun je er door het gat bij ? De basisplaat kan er ook uit als je de schroefjes
aan de buitenkant er uit draait.
Ivo van Duijn wrote:Ik heb hem uit elkaar gehaald. Mooi systeem trouwens waar een veertje later oppakt dan de andere.
403 Friesland wrote:Ik heb een keer een verdeler losgehaald ,die had veel ruimte op de veertjes ,de punten waar de veertjes achter zaten waren ingesleten en nog een paar dingetjes .
De steuntjes iets verbogen en toen werkte hij wel weer goed althans zo op het oog omdat ik de spelingen op de juiste plek hersteld had.
MarcoPeus wrote:Geweldig werk zeg.
Harrie wrote:kijk eens ! met zulke ronde borgplaten i.p.v. de klembeugels voor de cilinderbussen kan het ook, goed bedacht
en dubbele moeren op de tapeinden van uitlaatspruitstuk : perfect ! !
zelfborgende ( met nylon borgring ) moeren zullen niet borgen als ze een keer flink heet zijn geweest
Ivo van Duijn wrote:Eindelijk, de familiale is weer thuis en alles lijkt te werken. Het was een hele bevalling. Een half jaar geleden begonnen met de originele aandrijflijn te vervangen met spullen waar ik eigenlijk niet van wist in wat voor staat ze zijn. Gaat normaal een ding stuk ,was het hier dat er verschillende dingen stuk waren en dan is het oplossen wat moeilijker. Maar hoe lastiger het is hoe groter de bevrediging. Het resultaat; een mooie vroege familiale met een 2 liter, 5 bak en een 3.6 hypoide achteras. Het rijdt fantastisch !
En nu op zoek naar het volgende project.......
ruit'48 wrote:Ivo van Duijn wrote: Het resultaat; een mooie vroege familiale met een 2 liter, 5 bak en een 3.6 hypoide achteras. Het rijdt fantastisch !
En nu op zoek naar het volgende project.......
Ben daar zeer nieuwsgierig naar, misschien een foto..
,
gr.KEES
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.