Page 1 of 2
205 sedan
Posted: 13 Feb 2017, 09:14
by Beeperhorrie
Ik kijk vanmorgen uit het raam en wat zie ik? Mijn rode 205 hatchback is verandert in een 205 sedan.

Re: 205 sedan
Posted: 13 Feb 2017, 17:55
by RogerSch
Haha
Re: 205 sedan
Posted: 13 Feb 2017, 19:20
by MarcoPeus
Gat in de markt.
205 sedan
Posted: 14 Feb 2017, 12:20
by Pugrider
Heb wel met een Clio sedan gereden in Marokko, maar of Peugeot m ooit gemaakt heeft...
Dit is wel lachen..
Re: 205 sedan
Posted: 14 Feb 2017, 16:58
by MarcoPeus

Zo te zien wel

En een break ook als prototype
Re: 205 sedan
Posted: 14 Feb 2017, 19:22
by Beeperhorrie
Van de sedan ben ik niet zeker of het wel een echte is, online kom je van deze auto alleen deze foto tegen en het lijkt een 'shopje'.
Ik ken ook nog een rode sedan afbeelding die zeker puur shopwerk is.
De station ken ik wel. Bovenstaande was een design studie die niet erg goed onderhuids was afgewerkt, de meer normale station is buiten beeld iets beter afgewerkt.

205 sedan
Posted: 14 Feb 2017, 20:24
by Pugrider
Krijg van die sedan, de rode dan beetje een Volvo 343 berggeit rilling brrr
Maar als ik zo eens bekijk, moet je met achterkant van een 309 een aardig eind kunnen komen...
Miss een leuk project idee?
Re: 205 sedan
Posted: 14 Feb 2017, 20:29
by Pugrider
Re: 205 sedan
Posted: 14 Feb 2017, 20:30
by Pugrider
Lijkt wel heel erg op elkaar, miss daarom wel geen 205 sedan... immers broer 309 moest ook aan de man....
Re: 205 sedan
Posted: 04 May 2017, 13:58
by Beeperhorrie
Van de week bij een kennis een stukje gelezen in een oud Frans blad over de 205 en 309. Als de 309 er niet was geweest dan was er absoluut een station 205 gekomen. Het is niet gedaan omdat de zorgen groot waren dat de 309 dan niet meer verkocht zou worden.
Het zou eigenlijk ook wel logisch zijn geweest om met een station (break) te komen; de 204 en 304 liepen goed in die uitvoeringen. En het enorme succes van de 205 in aanmerking genomen was het wel een te verwachten stap geweest.
Een sedan zou zeker nooit gepland zijn. De Renault 7 was een enorme misser. In 9 jaar tijd nog geen 250.000 exemplaren. In 1983 werd dat hoofdstuk afgesloten, de 205 moest toen net beginnen. Andere merken hebben daar vast wel lering uit getrokken. De VW Derby en de Opel Corsa sedan waren ook bepaald geen succesnummers te noemen. De kleine auto met vijfde deur was per definitie populairder geworden dan een kleine sedan.