Dus na een draai aan de wielen bleek dat het rechter voorwiel lager kaduk was. Een nieuwe besteld en die lag dus al een week of 3 in de werkplaats te wachten op montage.
Gisteren maar eens de moed verzameld om daar aan te beginnen.
Alles ging goed los totdat ik bij de ABS sensor kwam, die sneuvelde natuurlijk. Nieuwe maar laten komen.
Veerpoot los, remschijf en klauw eraf, stuurstang los, fusee los, as los en toen kon ik de het lompe stuk staal los nemen.
Maar toen kwam t, na het loshalen van de borgveer van het lager maar eens onder de pers gelegd. De naaf ging er wel uit maar de lagerschaal bleef natuurlijk zitten.
Flex gepakt en die eraf geflext.
Pers op t lager en natuurlijk donderden alle kogels op de grond

Passende persplaat er op, en maar persen. Opeens een KNAL!! en hij schoot los. Pffffff dat was me wel een klap.
Anwyway, het nieuwe lager zat er weer zo in middels gebruik van de oude lagerschaal.
ABS sensor gemonteert en alles weer in elkaar en ik kan weer grom-vrij rijden. heerlijk stil.
Werkplaats maar eens opgeruimd, en eens een begin gemaakt met afval verzamelen en ongebruikte troep. Binnenkort moet ik daar weg en dan heb ik al een hoop zooi afgevoerd.