Andere klassiekers deel 2
- paull en paulla
- Posts: 1085
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Andere klassiekers deel 2
Prachtig, waar zijn die stylisten gebleven.
(En) er is alleen nog eenheidsworst, met dominant gezeur over elektro-tractie, vanwege belasting voordeel.
(En) er is alleen nog eenheidsworst, met dominant gezeur over elektro-tractie, vanwege belasting voordeel.
Last edited by paull en paulla on 08 Apr 2021, 23:36, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Andere klassiekers deel 2
Sorry maar begrijp niet wat styling van een auto te maken heeft met electrische aandrijving van een auto?
Het is zelfs zo dat met elektrische aandrijving in combinatie met accu's je ruimte technisch meer mogelijkheden heb om een interessant ontwerp te maken...
Het is zelfs zo dat met elektrische aandrijving in combinatie met accu's je ruimte technisch meer mogelijkheden heb om een interessant ontwerp te maken...
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
- paull en paulla
- Posts: 1085
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Andere klassiekers deel 2
Gelijk heb je en krijg je, ik heb m'n postje dan ook een beetje aangepast, dank voor de waardevolle tip.
Overigens, het is alleen maar een/mijn mening. En die staan, nog wel, vrij aan een ieder.
Of dit leid/ lijd tot interessante ontwerpen, daarover verschillen de meningen.
Voor mij zijn het elektrisch aangedreven rolstoelen

Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Andere klassiekers deel 2
Ik rij met even veel plezier in :
203 spartaans, super onthaastend
404/504 diesel en benzine, praktische pick-upjes , werkpaarden, herrie, tocht, roest
toyota 4.2 diesel, heerlijke 6 cilinder, lomp, groot en heel sterk
en....
XC40 P8 vol elektrisch, snel, stil, bijna alles klopt, saai ? nee.
Elke auto heeft zijn eigen beleving, zeker ook een vol elektrische !
203 spartaans, super onthaastend
404/504 diesel en benzine, praktische pick-upjes , werkpaarden, herrie, tocht, roest
toyota 4.2 diesel, heerlijke 6 cilinder, lomp, groot en heel sterk
en....
XC40 P8 vol elektrisch, snel, stil, bijna alles klopt, saai ? nee.
Elke auto heeft zijn eigen beleving, zeker ook een vol elektrische !
- Beeperhorrie
- Posts: 2354
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
Voor mij is dat dan weer anders. Ik heb jarenlang, tot 20 jaar geleden, Mercedes E klasse gereden, altijd nieuw en helemaal compleet. Toch is het voor mij nooit verder gekomen dan een stuk gereedschap. Ook achteraf heb ik dat niet. Alles klopt, alles op de juiste plek, meer dan genoeg vermogen, snelle automaat en toch vind ik ze nog steeds saai.
Van de week de 405 weer uit de winterpauze doen ontwaken en hoewel best redelijk modern heeft deze nog zijn oudere charme maar qua rijbeleving legt deze het toch af bij de spartaans harde en bonkige 205.
En niet alleen met auto's maar ook op de trekker. Voor de stichting waar de kinderboerderij onder valt. Zit ik ook nog wel eens op de trekker om een veldje om te ploegen, te eggen en te maaien. SInds een jaar staat er een New Holland T7 met automaat en alle luxe en extra's die je maar kan bedenken. Twee keer gebruikt en daarna de oude Volvo BM 814 weer uit de loods gehaald. Wel een cabine en verwarming maar dat is het dan ook. Echt werken in dat ding.
Van de week de 405 weer uit de winterpauze doen ontwaken en hoewel best redelijk modern heeft deze nog zijn oudere charme maar qua rijbeleving legt deze het toch af bij de spartaans harde en bonkige 205.
En niet alleen met auto's maar ook op de trekker. Voor de stichting waar de kinderboerderij onder valt. Zit ik ook nog wel eens op de trekker om een veldje om te ploegen, te eggen en te maaien. SInds een jaar staat er een New Holland T7 met automaat en alle luxe en extra's die je maar kan bedenken. Twee keer gebruikt en daarna de oude Volvo BM 814 weer uit de loods gehaald. Wel een cabine en verwarming maar dat is het dan ook. Echt werken in dat ding.
Re: Andere klassiekers deel 2
ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden & rijervaringen op waterstof, voorlopig is het vooral duur en beperkt net als die rijdende batterijen 

- Beeperhorrie
- Posts: 2354
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Andere klassiekers deel 2
Heeft mijn vader ooit gehad in 1973, kostte bijna niets meer vlak na de olie crisis.
- paull en paulla
- Posts: 1085
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: Andere klassiekers deel 2
Prachtig, Kan zo'n bijzonder geslaagd ontwerp heden ten dage ge-evenaard worden?
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: Andere klassiekers deel 2
Gisteren ben ik (weer) gezwicht voor een Benz. Naast de 500SE staat er binnenkort een SL uit 1992 in nieuwstaat op de stoep. Saai? Ach de combinatie van ingetogen schoonheid en enorme kwaliteit geven me iedere keer weer een blij gevoel.