aixpeugeot wrote:staat er een chapron (in t midden) ?
apart voor in de rai. lijkt me niet echt goedkoop.
In het midden staat de verlengde limousine van ex president Giscard d'Estaing.
Of het een Labbé, Heuliez of Chapron is, weet ik niet.
Indertijd vergeten te vragen.
In de zomer van 1999 bezochten wij, met vrienden het Peugeot museum en kregen een erg leuk kontact met de toenmalige directeur.
Deze bood ons toen spontaan aan, om deze auto eens te 'lenen', zodat wij deze tentoonstellen konden op de Klassieker Rai.
En dat is ook gebeurd.
Goed is op de eerste foto te zien, dat ook de voorportier geen standaard afmeting heeft.
Ook de 'C'stijl is anders dan de Heuliez variant.
Het dak is ook hoger.
Ook is het een 'Blindée', gepantserd dus, en dieploodzwaar.
De motor liep niet, door lang niet gelopen te hebben.
Om de auto iets eenvoudiger te manoeuvreren, eens uitgezocht of dat te verhelpen was.
Het bleek, dat de brandstofverdeler, ook spinnekop genoemd, vast stond, de regelplunjer zat muurvast.
En de luchtweger bleek, voor de zekerheid, ingedrukt.
En dus de plunjer er geheel in de spinnekop gedrukt.
Om een lang verhaal kort te houden, het probleem heb ik toen opgelost.
Ik kon toen nog niet weten, dat dit een voorbode zou zijn, van nog veel meer brandstof perikelen, door lang stilstaan.
Toenmalige voorzitter A.J. Boll van de Nederlandse Peugeot club heeft ons toen vereerd met een bezoek en z'n waardering uitgesproken.