Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
?604Peugeot

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by ?604Peugeot »

ben nu ook tussendoor bodem plaat aan het zoeken, maar dat valt niet mee,bij de bestuurders kant is die heel slecht, maar volgens mij is een 504 ongeveer het zelfde, alleen iets smaller,maar daar vind ik wel iets op, foto,s volgen in de toekomst.
paull en paulla

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 23 Jun 2025, 22:34

klopt helemaal, had ik even niet aan gedacht, met het coniche boutje,en kruiskop,daar kun je weer jaren mee vooruit, ik gebruik altijd een beetje kopervet als ik het terug plaats, met bijna alles. wat voor vet gebruik jij daar voor?
Ha, hetzelfde, kopervet, helemaal goed.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 23 Jun 2025, 22:22 IMG_7418 (2).JPG Hoi Paull. links en rechts voor klaar,ZGAN,nu verder met de remmen achter, foto,s volgen nog,fijne avond voor jullie.
Dat ziet er weer als nieuw uit :!:
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 23 Jun 2025, 22:41 dat zijn nette strakke Dorpel platen.heb je er twee laten maken, of meer? voor de toekomst.
Uit de plaat van één bij twee meter pasten vijf dorpelplaten (van twee meter lang). Dat heb ik maar laten doen, de knip en buigmachine waren toch al ingesteld. Kleine moeite. Het restant wilde ik ook retour, maar is verloren gegaan. Ach, op het geheel is het klein 'kaas' :?:.
Ik verwacht in dit leven voldoende dorpelplaten voorraad te hebben voor al het komende werk. En na mij een ander ook :lol:.
Last edited by paull en paulla on 25 Jun 2025, 00:20, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
PeterH

Post by PeterH »

paull en paulla wrote: 24 Jun 2025, 00:35
?604Peugeot wrote: 23 Jun 2025, 22:41 dat zijn nette strakke Dorpel platen.heb je er twee laten maken, of meer? voor de toekomst.
Uit de plaat van één bij twee meter pasten vijf dorpelplaten (van twee meter lang). Dat heb ik maar laten doen, de knip en buigmachine waren toch al ingesteld. Kleine moeite. Het restant wilde ik ook terour, maar is verloren gegaan. Ach, op het geheel is het klein 'kaas' :?:.
Ik verwacht in dit leven voldoende dorpelplaten voorraad te hebben voor al het komende werk. En na mij een ander ook :lol:.
Goed om ook aan de toekomst te denken, niet alleen aan die van jezelf, maar ook aan die van de (ooit) toekomstige eigenaar :)
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 23 Jun 2025, 22:49 ben nu ook tussendoor bodem plaat aan het zoeken, maar dat valt niet mee,bij de bestuurders kant is die heel slecht, maar volgens mij is een 504 ongeveer het zelfde, alleen iets smaller,maar daar vind ik wel iets op, foto,s volgen in de toekomst.
Hoi Willy, linksonder de voorruit heeft enige tijd gelekt, mogelijk is dat (mede)oorzaak van de roestschade. Ook de module van de cruisecontôlle heeft waterschade opgelopen. De connector op de module is verwijderd, de draden zijn rechtstreeks op de print gesoldeerd.
Zelf ken ik vergelijkbare schade door een lekkende koppelingsgever, deze lekt dan remvloeistof op de vloerbedekking, het ondertapijt raakt ermee doordrenkt. Met hetzelfde gevolg. Ook kan de afwatering van het schuifdak een bijdrage leveren doordat één of beide aangelaste pijpjes doorroesten van de afwatering. Kun je kontroleren door een stukje hemeltje boven de voordeur los te maken.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 27 Jun 2025, 00:44
?604Peugeot wrote: 23 Jun 2025, 22:49 ben nu ook tussendoor bodem plaat aan het zoeken, maar dat valt niet mee,bij de bestuurders kant is die heel slecht, maar volgens mij is een 504 ongeveer het zelfde, alleen iets smaller,maar daar vind ik wel iets op, foto,s volgen in de toekomst.
Hoi Willy, linksonder de voorruit heeft enige tijd gelekt, mogelijk is dat (mede)oorzaak van de roestschade. Ook de module van de cruisecontôlle heeft waterschade opgelopen. De connector op de module is verwijderd, de draden zijn rechtstreeks op de print gesoldeerd.
Zelf ken ik vergelijkbare schade door een lekkende koppelingsgever, deze lekt dan remvloeistof op de vloerbedekking, het ondertapijt raakt ermee doordrenkt. Met hetzelfde gevolg. Ook kan de afwatering van het schuifdak een bijdrage leveren doordat één of beide aangelaste pijpjes doorroesten van de afwatering. Kun je kontroleren door een stukje hemeltje boven de voordeur los te maken.
nieuwe koppelingsgever zit er al op,de voorruit moet eruit,het nieuwe stuk is er al bij,weet niet meer of ik dat toen geleverd heb aan Harrie, heb het voor jaren terug uit een sloper geslepen, daar zat toen ook nog een nieuwe achterkant in,die zit inmiddels al jaren in mijn SL, sloper stond in Veghel op de sloop, heb toen ook het zonnedak eruit gehaald, 3 kleine plekjes roest zaten erop, en nog een aantal kleine onderdelen mee genomen,ik ga kijken als die op benzine loopt,is dat de volgende klus,foto,s volgen nog van de achter remmen,nu mee bezig, ook bijna af,benzinepomp zit er ook al weer onder, hoop dat ik alles goed heb gedaan, dan morgen starten op benzine.groetjes daar en een fijn weekend voor jullie.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

IMG_7426 (2).JPG
IMG_7426 (2).JPG (1.51 MiB) Viewed 88 times
Hoi Paull.kijk die zijn ook weer klaar,en gaan er nu onder.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

IMG_7427 (2).JPG
IMG_7427 (2).JPG (1.68 MiB) Viewed 87 times
kijk die zitten er weer onder,komen mooi vrij met remmen en handrem,ook twee bijna nieuwe schijven gezet, was wel een hele klus, een setje stof hoezen waren kapo,ook meteen 2 nieuwe keringen in het differentieel gezet,een was volgens mij lek, dus maar alle twee vervangen, kwam ook geen olie uit lopen, alleen toen de kering eruit was drupte die een beetje, komt ook nog nieuwe olie in,ook straks maar een keer naar de versnellingsbak olie kijken, kan geen kwaad denk ik,de pomp hangt er ook al weer onder,met nieuw filter en accumulator,tussen door de pomp gespoeld met nieuwe benzine,werkt gewoon weer, wel was de accumulator lek, drupte uit het kleine tuutje,ook maar een nieuwe erop, en ook maar een nieuw filter, JIJ HEBT TROUWENS WEL GELIJK,denk dat de spinnekop vast zit, hij heeft wel stationair gelopen op benzine,loopt dan wel beroerd. ik al een beetje BLIJ, morgen ga ik weer verder, heb hier thuis in mijn STI nog een Tank, die gaat erin, eerst schoon maken, dan is de GTI weer een beetje verder Origineel, en kijken of de vlotter meter het doet en het opvoerpompje, anders die er ook maar nieuw erin, liggen nog twee setjes in de kast.groetjes daar in het warme Frankrijk.
Post Reply