Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 31 Aug 2025, 15:21 IMG_7491 (2).JPGIMG_7491 (2).JPG ja hier weer een foto, bijna klaar,van het weekend gewassen en gepoetst en van binnen schoon gemaakt.APK klaar voor van de week. maar heb nog een vraagje aan jou PAULL,waar moet ik zoeken,waarom mijn temperatuur meter het niet doet, heb de sensor achter op de cilinderkop bij cilinder 1 al gewisseld, heb de sensor bij de termostaat al gewisseld,maar niks helpt,ga morgen zoeken naar een kabel breuk,maar weet jij waar ik nog meer kan zoeken? wil graag de temperatuur in de gaten houden,weet ook niet of die bij Harrie heeft gewerkt,alles werkt wel, ook de centrale deur en benzine en achter klep werken,een aantal keren kan ik de deuren openen met vacuum,heb nog niet gekeken wat jij zij bij de tank klep en de kofferdeksel,ga ik van de week doen.bedankt als ik iets van je hoor.groetjes daar,en een fijne zondag nog.
Zo zeg, bij jou gaat het razend snel! Waar ik het eerste aan denk, aan de temperatuursensor op de waterpomp zit een draad, zo'n beetje bij het drievormige deel van de luchtgallerij. Verderop aan deze draad zit een zwarte connector aan de rest van de draadboom. Deze draadboom gaat naar en tegen het linkervoorscherm. Zo'n beetje bij/ onder de rembooster.En dat is een zespolige zwarte connector. Alle kontakten zijn door de jaren heen gevoelig voor corrosie. Ze kunnen mechanisch vast zitten, maar elektrisch geen goed kontakt maken. Trerk, met gepast geweld, eens deze connector los en kijk of de pennen schoon zijn, of groen van de corrosie. Eventueel schoonmaken en inspuiten met WD40 en een aantal in en uit elkaar schuiven. Als dat niet helpt zit het verderop, in de cabine. Dat is meer werk want dan moet het klokkenwerk eruit om meer metingen te doen. Kijk eerst eens of je zo verder komt.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 31 Aug 2025, 15:01 Hoi Paull. en ben je weer druk,met van alles en nog wat, of druk met de rode 604? graag weer mooi plaatjes en praatjes :D
Een beetje druk met vanalles ;), Als er even tijd voor is. Er moet ook in en aan de tuin gewerkt worden, bomen snoeien en de groentetuin vraagt ook tijd, los van de kleine klusjes die voor je voeten sneeuwen en sociale momenten. Het voorscherm is geheel aan de binnenkant gestraald en in de menie gezet, op drie plekjes na waar een nieuw stukje plaat in wil. Gelukkig pas een voorscherm nét in de straaldoos. En het frame van de rechtervoordeur is weer hersteldt. Dat was het 'makkelijke' gedeelte. Nu nog de huidplaat herstellen. Daar denk ik nog even over na. Het vervangstuk van de onderste acht cm is al gemaakt. Het is plezierig als het geheel ook nog in de auto past. We gaan het meemaken en anders is het een aardige oefening geworden. De gehele wagen mag als alles gebeurd is naar de spuiter en die zorgt voor strakmaken en het tintje. Daar heb ik geen zorgen over en geen verstand van. Ieder z'n professie. En zo slaan we hier de dagen stuk, tijd vliegt. Het is alweer bijna kerst :).
Attachments
IMG_6023.jpg
IMG_6023.jpg (103.7 KiB) Viewed 274 times
IMG_6025 (2).jpg
IMG_6025 (2).jpg (142.38 KiB) Viewed 274 times
IMG_6028.jpg
IMG_6028.jpg (122.73 KiB) Viewed 274 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull,ziet er goed uit,je hebt dan wel een grote straal kast,goed bezig om alle roest weg te stralen aan de binnenkant van het spatbord,gaat die weer jaren mee,doe je ook het andere spatbord? en de deur ziet er ook goed uit,komt goed met de deur,heel rustig puntje voor puntje lassen,en met lucht koelen, doe ik ook altijd,met lassen,trekt het niet zo snel krom,en blijven passen en meten, en ja jullie hebben meer te doen rondom het huis, wij hebben maar een kleine tuin,alles zo gedaan, daarom veel tijd voor de 604 :D :D :D
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 26 Aug 2025, 20:36
?604Peugeot wrote: 24 Aug 2025, 19:20 zo en hier heeft die weer naar bijna een jaar weer het dag licht gezien, en zelf een stukje mogen rijden,moet nog wel van alle kleine dingetjes nog doen,zoals kijken waar de vacuum lekt, als die loopt werkt het wel,maar hij hout het vacuum niet vast, als de motor niet loopt,weet jij mischien waar ik zou moeten kijken?
Het eerste waar ik, door de jaren ervaring opgedaan, aan denk is de vacuumsluiting van kofferbak en ook van het tankklepje. Een eenvoudige test kan zijn om de twee vacuumleidingen van b.v. de tankklep eerst los te halen van de vacuumsluiting en afstoppen. Ik gebruik daar een kleine glazen buiszekering voor. Past prima. Als nu de vergrendeling wel werkt, weet je dus ook waar het probleem zich voordoet. Werkt het nog steeds niet is de eerst volgende kandidaat de kofferbaksluiting. Je kunt de rubberen harmonika sluitingen over de asjes eens goed aankijken. Negen op tien kans dat deze droogte scheurtjes vertonen. En daar heb je gelijk het volgende vraagstuk: hoe kom je daar nu weer aan. Peugeot levert als sinds jaren negentig dit niet meer. Ooit heb ik deze rubbers via AliExpress gevonden. Geen idee of dit nog steeds leverbaar is. Eerst maar eens uitproberen, veel plezier gewenst met het vinden van het ongemak.
hoi Paull.heb het lek nog niet gevonden, ga van voren naar achteren, zal nog wel even duren,het werkt allemaal wel,maar hij houdt het vacuum niet vast. De temperatuur meter doet het nu weer, samen met Sjef lopen zoeken,en we hadden het zelfde gedaan wat jij schreef. Het was wel even zoeken,het zat in de zwarte stekker,de groene Draad zat alleen nog vast aan het stekkertje,waar de koperdraad het stekkertje in gaat,was de draad,zo gezegt weg geroest,snap je wat ik bedoel,dus het was wel even zoeken,maar hij doet het weer,en de temperatuur blijf goed,staat net voor het midden,en we hadden ontdekt dat de draden niet goed zaten bij de sensoren,nu dus ook goed aan gesloten.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Het gaat zeker Razend snel bij mij, vandaag gekeurd voor de APK, de eerste keer niet goed gekeurd,CO te hoog,kan ik zelf niet testen,stond bijna op 10, nu op 2,9,dus nu goed. en een Fusee kogel linksvoor onder,had nog speling,zelf niet gevoeld,andere kant had ik wel al vervangen,daar voelde ik wel speling,maar ik had er gelukkig twee besteld,dus nu wel GOED GEKEURD voor twee jaar :D :D :D en de eerste 50 km zitten er al weer op, rijd lekker en rustig,en als je gas geeft wil die wel weg,hij loopt goed op de luchtweger van de STI.Maar ik laat de andere toch wel maken door jan,helicon er in,van de week even weg brengen,morgen bij die van Sjef even de startmotor wisselen,heeft zijn beste tijd denk ik gehad,licht al weer een gereviseerde klaar voor morgen.
IMG_7494 (2).JPG
IMG_7494 (2).JPG (1.73 MiB) Viewed 175 times
sv605

Post by sv605 »

Gefeliciteerd met de nieuwe APK na alle noeste arbeid!

Mooi om te zien dat deze 604 weer vrijwel helemaal fit is :!:

Bonne route!
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

Hoi Paull heb jij wel eens meegemaakt dat bij de 604 de centrale deurvergrendeling alles op slot gaat,maar naar 10 min de Tankklep weer open is,ter wijl alles nog dicht is,zou dat de oorzaak kunnen zijn,dat die kapot is van binnen? ga morgen even kijken,moet op de zolder ergens nog een hebben,ooit een STI gesloopt.
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 04 Sep 2025, 22:51 ...,doe je ook het andere spatbord? en de deur ziet er ook goed uit,komt goed met de deur, :D :D :D
Het andere voorscherm gaat er ook af, al is het maar om te kijken of en hoeveel roestschade er onderuit komt. De deur staat voor komende week 'op de rol'. Eens kijken wat ik er van bak :).
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 04 Sep 2025, 23:07
paull en paulla wrote: 26 Aug 2025, 20:36
?604Peugeot wrote: 24 Aug 2025, 19:20 zo en hier heeft die weer naar bijna een jaar weer het dag licht gezien, en zelf een stukje mogen rijden,moet nog wel van alle kleine dingetjes nog doen,zoals kijken waar de vacuum lekt, als die loopt werkt het wel,maar hij hout het vacuum niet vast, als de motor niet loopt,weet jij mischien waar ik zou moeten kijken?
Het eerste waar ik, door de jaren ervaring opgedaan, aan denk is de vacuumsluiting van kofferbak en ook van het tankklepje. Een eenvoudige test kan zijn om de twee vacuumleidingen van b.v. de tankklep eerst los te halen van de vacuumsluiting en afstoppen. Ik gebruik daar een kleine glazen buiszekering voor. Past prima. Als nu de vergrendeling wel werkt, weet je dus ook waar het probleem zich voordoet. Werkt het nog steeds niet is de eerst volgende kandidaat de kofferbaksluiting. Je kunt de rubberen harmonika sluitingen over de asjes eens goed aankijken. Negen op tien kans dat deze droogte scheurtjes vertonen. En daar heb je gelijk het volgende vraagstuk: hoe kom je daar nu weer aan. Peugeot levert als sinds jaren negentig dit niet meer. Ooit heb ik deze rubbers via AliExpress gevonden. Geen idee of dit nog steeds leverbaar is. Eerst maar eens uitproberen, veel plezier gewenst met het vinden van het ongemak.
hoi Paull.heb het lek nog niet gevonden, ga van voren naar achteren, zal nog wel even duren,het werkt allemaal wel,maar hij houdt het vacuum niet vast. De temperatuur meter doet het nu weer, samen met Sjef lopen zoeken,en we hadden het zelfde gedaan wat jij schreef. Het was wel even zoeken,het zat in de zwarte stekker,de groene Draad zat alleen nog vast aan het stekkertje,waar de koperdraad het stekkertje in gaat,was de draad,zo gezegt weg geroest,snap je wat ik bedoel,dus het was wel even zoeken,maar hij doet het weer,en de temperatuur blijf goed,staat net voor het midden,en we hadden ontdekt dat de draden niet goed zaten bij de sensoren,nu dus ook goed aan gesloten.
Goed dat je dit ongemak opgelost hebt. Het kan af en toe een zoekplaatje zijn. En hoe kleiner het foutje, hoe moeilijker het vindenen oplossen kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 04 Sep 2025, 23:24 Het gaat zeker Razend snel bij mij, vandaag gekeurd voor de APK, de eerste keer niet goed gekeurd,CO te hoog,kan ik zelf niet testen,stond bijna op 10, nu op 2,9,dus nu goed. en een Fusee kogel linksvoor onder,had nog speling,zelf niet gevoeld,andere kant had ik wel al vervangen,daar voelde ik wel speling,maar ik had er gelukkig twee besteld,dus nu wel GOED GEKEURD voor twee jaar :D :D :D en de eerste 50 km zitten er al weer op, rijd lekker en rustig,en als je gas geeft wil die wel weg,hij loopt goed op de luchtweger van de STI.Maar ik laat de andere toch wel maken door jan,helicon er in,van de week even weg brengen,morgen bij die van Sjef even de startmotor wisselen,heeft zijn beste tijd denk ik gehad,licht al weer een gereviseerde klaar voor morgen.IMG_7494 (2).JPG
Dat ziet er goed uit :!:. En gefeliciteerd met dit resultaat, best snel gedaan allemaal.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply