Tuuur wrote:Deze meneer heeft een 10 liter stermotor in zijn... Goggomobil gebouwd
Daarvoor heeft hij even zelf een koppeling en een versnellingsbak gebouwd.
zal wel lastig onder contrôle zijn te houden als je écht gas geeft....
MarcoPeus wrote:Ik denk ook dat hij oordoppen zal moeten dragen tijdens een ritje afgezien van de lichamelijke trillingen die de motor doorgeeft aan de auto. Zou t wel eens willen zien/horen rijden.
Tuuur wrote:
Dat is deze 4000000000000000003 break...
Tuuur wrote:Of anders deze creaties, gemaakt voor een film van Michel Gondry...
40404:
"Voorkant" (koplampen onder de bumper)
404104
304205
306306
ruit'48 wrote:
Een zeldzame ( one off) Allard Shooting-Brake
Tuuur wrote:Kever Landaulet...
ruit'48 wrote:
Op het Franse forum waar ik enige tijd heb gepost trof ik daar een mooie term voor : auto rariïsme qu l'on compte sur les doigts d'une main wat ook van toepassing is op deze Allard P2 Safari 1954
ruit'48 wrote:
.
Een Engelse Kever pick-up.
Niet zo heel vreemd, het waren de Britten die in 1945 de productie in de VW fabrieken op nieuw hebben opgestart.
ruit'48 wrote:
V.W. Tücher, in een kleine oplage ,eind jaren '40 voor het Zwitserse leger geproduceerd, zeer zeldzaam.
.
Tuuur wrote:Kevers zijn een dankbaar onderwerp!
MeneerPeugeot wrote:Die dubbel-cabine-pickup kever is mijn idee erg gaaf,
ben wel altijd benieuwd naar eindresultaat foto,s van dergelijke projecten
Tuuur wrote:
MeneerPeugeot wrote:Die dubbel-cabine-pickup kever is mijn idee erg gaaf,
ben wel altijd benieuwd naar eindresultaat foto,s van dergelijke projecten
Bij deze!
Tuuur wrote:Dit Citroën DS bakbeest van Michelin, genaamd Mille Pattes, blijft ook een intrigerend ding...
MarcoPeus wrote:Yep, daarom zijn Michelin's zon'n goeie banden.
Waanzinnige machine die blijft imponeren.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er 2 Chevrolets V8 in liggen.
MeneerPeugeot wrote:Hier een rijdend filmpje en nog een ander filmpje van een 205 pick-up 6x6
MarcoPeus wrote:Geweldig dat Frans commentaar. Lijkt me een machtige verschijning om in t echt te zien. De auto bestaat dus nog blijkbaar.
ruit'48 wrote:
Taunus 17M cabriolet, bekend onder de bijnaam banaan nu dus een "banaan" zonder dak.
MarcoPeus wrote:Leuk!, nog nooit gezien.
ruit'48 wrote:
ruit'48 wrote:
Herr Lindner met zijn zelfbouw Porsche, Ferdinand P. wist er van en heeft hem zelfs nog wat onderdelen geleverd.
MarcoPeus wrote:
ruit'48 wrote:
G.M Le Sabre conceptcar jaren '50
Tuuur wrote:
MarcoPeus wrote:Tsja.........
MarcoPeus wrote:Renault past tegenwoordig een heel vreemd stuur met 2 airbags toe.....
Tuuur wrote:
MarcoPeus wrote:Tsja.........
In de Volvo 740 diesel van mijn ouders bevond zich een 5 cylinder Volkswagen motor...
MarcoPeus wrote:5 cilinder diesel? Was dat niet de 6 cilinder die ook in de (oude) LT lag? Daar was alleen een 4 cilinder Perkins in leverbaar en naderhand een 6 cilinder lijnmotor met of zonder turbo en intercooler. Inhoud 2,4 liter. Een kennis van mijn ouders had een 760 GLE TD automaat. Dat ding rookte als een gek bij goed gas geven.
ruit'48 wrote:
En hier ligt ook al een V.W. motor in
MarcoPeus wrote:Hè, die velgen worden altijd zo snel vies na een rondje rijden.
403diesel wrote:
MarcoPeus wrote:5 cilinder diesel? Was dat niet de 6 cilinder die ook in de (oude) LT lag? Daar was alleen een 4 cilinder Perkins in leverbaar en naderhand een 6 cilinder lijnmotor met of zonder turbo en intercooler. Inhoud 2,4 liter. Een kennis van mijn ouders had een 760 GLE TD automaat. Dat ding rookte als een gek bij goed gas geven.
Ik denk dat dit dan de nieuwere audi 5 cilinder is als gebruikt in de V70. Volvo gebruijte deze motor voordat de D5 uit kwam.
MarcoPeus wrote:In een 740? Die heeft toch achterwielaandrijving, een v70 heeft voorwielaandrijving, past dat dan allemaal op elkaar?
Tuuur wrote:
MarcoPeus wrote:5 cilinder diesel? Was dat niet de 6 cilinder die ook in de (oude) LT lag? Daar was alleen een 4 cilinder Perkins in leverbaar en naderhand een 6 cilinder lijnmotor met of zonder turbo en intercooler. Inhoud 2,4 liter. Een kennis van mijn ouders had een 760 GLE TD automaat. Dat ding rookte als een gek bij goed gas geven.
Kan heel goed dat ik me dat verkeerd herinnerd heb Marco...
MarcoPeus wrote:Vroegâ werden er schitterende automobielen gemaakt. Nu ook nog wel maar door maar heel weinig merken.
Zo had je toen de Hispano-Suiza. Hier een leuk verhaal van een HS. http://crankhandleblog.com/stories-2/hi ... h-history/
Gesloopt door de fabriek en later is er een replica gemaakt.
Jay Leno heeft er ook een replica van (maar ik kan daar even geen foto van vinden en weet ook niet waar ik hem zag...)
MarcoPeus wrote:Ik kom elke maand wel een Ferrari ergens tegen waarvan ik nog nooit gehoord had. Ik wist niet dat er zo veel verschillende Ferrari's gemaakt zijn. Zoals deze, de 410 Superamerica Ghia
MarcoPeus wrote:Apart is het zeker, mooi?? Oordeel zelf.
Gangsters hebben graag veel blingbling en grote wielen.............. Dit slaat alles. Lijkt iets voor Matchbox.
MarcoPeus wrote:
Hoe zou deze "Van" een bocht maken? Lijkt me niet dat er 3 meesturende assen onder zitten.
Of zou hij bedoelt zijn als stacaravan?
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
MarcoPeus wrote:Mij lukte dat niet, met de s achter https er bij of eraf, beide keren geen filmpje. Hoe doe je dat?
Tuuur wrote:Marco, je hoeft alleen de code van het filmpje ertussen te plakken. In dit geval is dat:
K0UrSEpvogg
Dus:
youtube K0UrSEpvogg /youtube
(met van die blokhaken om de youtubes heen, of gewoon met het 'youtube'-knopje rechts boven het tekstveld gebruiken om dat in het postje te zetten).
Tuuur wrote:Ah, de Jay Leno Mercedes-Benz race transporter gevonden: rond 13:50 in dit filmpje.
Breeze wrote:Hee wat een leuk draadje. Zo ontdek ik nog steeds nieuwe dingen op dit leuke forum.
ruit'48 wrote:
Taunus 17M cabriolet, bekend onder de bijnaam banaan nu dus een "banaan" zonder dak.
Volgens mij is de officiële ( ) bijnaam voor de Taunus 17M P3: "Badewanne" oftewel: "Badkuip".
Adri
ruit'48 wrote:
Breeze wrote:
Taunus 17M cabriolet, bekend onder de bijnaam banaan nu dus een "banaan" zonder dak.
Volgens mij is de officiële ( ) bijnaam voor de Taunus 17M P3: "Badewanne" oftewel: "Badkuip".
Adri
beide namen werden gebruikt, "badewanne" heb ik meermaals geschreven op dat andere forum ,maar hier schoot die banaan
me weer op eens te binnen.. [/quote]
schitterend prototype, jammer dat die nooit in productie is genomen.
403 Friesland wrote:De bestelletjes van dit model vond ik vroeger al erg mooi, het gasbedrijf had ze geloof ik veel.
MarcoPeus wrote:Prachtige creatie zou ik zeggen.
MarcoPeus wrote:
MarcoPeus wrote:Apart is zeker op z'n plaats bij deze auto want mooi is hij allerminst en het is eigenlijk HELEMAAL geen Alfa, tenminste niet voor de puristen.
De Arna. De naam alleen al is een draak, laat staan de styling. Eigenlijk gewoon een Nissan Sunny.
Harrie wrote:
MarcoPeus wrote:Apart is zeker op z'n plaats bij deze auto want mooi is hij allerminst en het is eigenlijk HELEMAAL geen Alfa, tenminste niet voor de puristen.
De Arna. De naam alleen al is een draak, laat staan de styling. Eigenlijk gewoon een Nissan Sunny.
énstig... wat een misbaksel. Gelukkig nooit in het echt gezien, doet pijn in de ogen. Een Alfa-liefhebber zou in shock raken...
MarcoPeus wrote:
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
2 hele bijzondere auto's, de Volvo Amazon cabriolet van de belg Jacques Coune, daar zijn er schijnbaar maar 4 stuk van gemaakt.
De andere is een door Coune tot coupe berlinette verbouwde MGB cabrio. Ik vind 'm minstens zo mooi als de MGB-GT van de fabriek.