Mooie GS en een inmiddels best wel zeldzaam geworden Sparta 2V of 3V, niet de 4S want die had een andere cilinder. Toen die Sparta's op de markt kwamen waren ze al erg gedateerd vorm gegeven waardoor het meteen 'ouwe lulle' brommers waren met dito kopers. Inmiddels zijn de kopers van toen er meestal al lang niet meer en deze brommers waren lang niet erg interessant voor de verzamelaars waardor aan het begin van deze eeuw er heel veel zijn weggegooid of gesloopt als cross apparaat.
Nooit begrepen waarom ze bij Citroën de Axel hebben uitgebracht terwijl ze op dat moment ook de Visa hadden.
Naar mijn mening een vreselijk lelijk model met GS motor.
Kwam hij niet uit Tsjechie-Slowakije of Bulgarije of zoiets?
Was een deal tussen Citroën en de boeven onder Nicolae Ceaușescu. Vreselijk veel aanloopproblemen met als resultaat een kwalitatief zeer pover automobiel.
Dat gezegd hebbende, als je hem rijdend kan houden, heb je een relatief licht voertuig met een potente motor (de 1299 cm3 v.d. GSA), met een goede wegligging. Dus een helehoop plezier.
Grappig hoe snel de naam van een verdwenen land uit de herinnering verdwijnt.
Tsjecho-Slowakije splitste in 1993 in Tsjechië en Slowakije.
Mijn afstudeerbegeleider was in 1968 bij de Praagse Lente naar NL gevlucht en hij stond er op dat ik de naam van zijn land, Česko-Slovensko, altijd goed uitsprak, dus met een OH-klank op het eind.
Ergens wel jammer, zo'n origineel nederlandse Traction ombouwen naar nep Franse résistance voiture.
Zeker als je aan de motorkap kunt zien dat het een na-oorlogse Traction is.
nu: 1960 Peugeot 403 U5D, 1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6
voorheen: 1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut