Weer even laten zien dat ik ook uit die tijd kom .
- Kever?
- Ik twijfel, dacht eerst aan een Kaiser Traveller of Manhattan.
- Morris nogwat
- 4CV
- Dauphine
- Aronde (snor?)
- BrilKever
- Consul
- Rekord P1
- Dauphine
Adri
Last edited by Breeze on 30 Dec 2016, 16:11, edited 1 time in total.
Kever,
Taunus 12 M (wereldbolletje)
Morris Minor ( mogelijk uit Amersfoort "alweer een Nederlandse Morris" en daaronder... INRIJDEN !
R4CV
Dauphine
Brilkever al wat gedateerd
Ford Consul .. twee kleurig zou ook een Zodiac of Zephyr kunnen zijn maar dat is niet te zien aan de achterkant.
Opel P1
Dauphine
.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
Na de oorlog wilde de heer Molenaar Morris personenauto’s en trucks in ons land assembleren. In 1949 werd hiermee een begin gemaakt. In Amersfoort was hiervoor geen ruimte en er moest een nieuwe fabriek gebouwd worden. Deze was in 1953 klaar. Tussen 1949 en 1953 vond de assemblage plaats in een fabrieksruimte die gehuurd werd van Ford dealer en carrosseriefabriek Jan Jongerius in Jutphaas bij Utrecht aan het Merwedekanaal.
Ik woonde aan het Merwedekanaal en zag de dekschuiten met houten kratten langsvaren. Daar zaten halfgefabriceerde Minors in uit GB, die een paar km verderop op de kade werden gezet voor de Jongeriusfabriek en daar geassembleerd. Fascinerend voor een klein jongetje met belangstelling voor alles wat vaart, vliegt en rijdt.
31-8-1967 Rijksweg Noord Sittard t.h.v. (Philips bord) Dom v/d Bergh (toen). Nu is het een leegstaand pand. Alwaar Pils hangt is een trendy Sushi tent Tr&ta. Op de foto diverse bekende namen: DS, 500, heckfloss, R4, Junior etc.
Huidige privé collectie: 201 32 Austin Champ 56 403 bachee D 63 404 SL 1964
204 berline 70 504 Inj. 73 104 SL sloop 77 104 GL6 78 604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86 306 cabrio 1.8 aut 95 405 GRX 1.8 aut 95
Ik kan de voorste auto even niet thuis brengen. Station Malibaan herkende ik gelukkig ook; ik heb daar heel veel van mijn tijd doorgebracht met familie net om de hoek.
Hieronder echter Amsterdam Leidsestraat Na 1959 maar voor 1966.
Toen mocht je daar nog met de auto komen, wèl oppassen voor de trams.