Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 31 Aug 2025, 15:21 IMG_7491 (2).JPGIMG_7491 (2).JPG ja hier weer een foto, bijna klaar,van het weekend gewassen en gepoetst en van binnen schoon gemaakt.APK klaar voor van de week. maar heb nog een vraagje aan jou PAULL,waar moet ik zoeken,waarom mijn temperatuur meter het niet doet, heb de sensor achter op de cilinderkop bij cilinder 1 al gewisseld, heb de sensor bij de termostaat al gewisseld,maar niks helpt,ga morgen zoeken naar een kabel breuk,maar weet jij waar ik nog meer kan zoeken? wil graag de temperatuur in de gaten houden,weet ook niet of die bij Harrie heeft gewerkt,alles werkt wel, ook de centrale deur en benzine en achter klep werken,een aantal keren kan ik de deuren openen met vacuum,heb nog niet gekeken wat jij zij bij de tank klep en de kofferdeksel,ga ik van de week doen.bedankt als ik iets van je hoor.groetjes daar,en een fijne zondag nog.
Zo zeg, bij jou gaat het razend snel! Waar ik het eerste aan denk, aan de temperatuursensor op de waterpomp zit een draad, zo'n beetje bij het drievormige deel van de luchtgallerij. Verderop aan deze draad zit een zwarte connector aan de rest van de draadboom. Deze draadboom gaat naar en tegen het linkervoorscherm. Zo'n beetje bij/ onder de rembooster.En dat is een zespolige zwarte connector. Alle kontakten zijn door de jaren heen gevoelig voor corrosie. Ze kunnen mechanisch vast zitten, maar elektrisch geen goed kontakt maken. Trerk, met gepast geweld, eens deze connector los en kijk of de pennen schoon zijn, of groen van de corrosie. Eventueel schoonmaken en inspuiten met WD40 en een aantal in en uit elkaar schuiven. Als dat niet helpt zit het verderop, in de cabine. Dat is meer werk want dan moet het klokkenwerk eruit om meer metingen te doen. Kijk eerst eens of je zo verder komt.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 31 Aug 2025, 15:01 Hoi Paull. en ben je weer druk,met van alles en nog wat, of druk met de rode 604? graag weer mooi plaatjes en praatjes :D
Een beetje druk met vanalles ;), Als er even tijd voor is. Er moet ook in en aan de tuin gewerkt worden, bomen snoeien en de groentetuin vraagt ook tijd, los van de kleine klusjes die voor je voeten sneeuwen en sociale momenten. Het voorscherm is geheel aan de binnenkant gestraald en in de menie gezet, op drie plekjes na waar een nieuw stukje plaat in wil. Gelukkig pas een voorscherm nét in de straaldoos. En het frame van de rechtervoordeur is weer hersteldt. Dat was het 'makkelijke' gedeelte. Nu nog de huidplaat herstellen. Daar denk ik nog even over na. Het vervangstuk van de onderste acht cm is al gemaakt. Het is plezierig als het geheel ook nog in de auto past. We gaan het meemaken en anders is het een aardige oefening geworden. De gehele wagen mag als alles gebeurd is naar de spuiter en die zorgt voor strakmaken en het tintje. Daar heb ik geen zorgen over en geen verstand van. Ieder z'n professie. En zo slaan we hier de dagen stuk, tijd vliegt. Het is alweer bijna kerst :).
Attachments
IMG_6023.jpg
IMG_6023.jpg (103.7 KiB) Viewed 20 times
IMG_6025 (2).jpg
IMG_6025 (2).jpg (142.38 KiB) Viewed 20 times
IMG_6028.jpg
IMG_6028.jpg (122.73 KiB) Viewed 20 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply