Dunlop lichtmetalen velgen 504

Onderwerpen aangaande wielen
Post Reply
peu 604
Posts: 11
Joined: 05 Feb 2016, 22:11

Dunlop lichtmetalen velgen 504

Post by peu 604 »

Ik heb een vraag zijn de dunlop velgen van een 504 over te zetten op een 604 of zit er verschil in de moeren heb een keer gehoord dat er 12mm moeren zijn en 14mm moeren weet iemand hoe dit zit.
Bvd Lucas
User avatar
MarcoPeus
Posts: 2543
Joined: 03 Feb 2016, 20:09

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Post by MarcoPeus »

Op een 604 zitten meestal M14 moeren ja, heb ik ook moeten kopen toen ik van stalen naar Alu wielen voor mijn 604 ging. Er zijn ook 604's (heeft men mij toen verteld) die M12 hebben blijkbaar. Bij PCN hadden ze ze toen, wellicht bij de bekende Peugeot delen verkopers ook.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
504berline
Posts: 4
Joined: 11 Feb 2016, 21:45

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Post by 504berline »

De 604 heeft altijd M14
Er zijn twee type Dunlops in omloop. Met 12 of 14 mm gaten.
Bij montage van Dunlops altijd drie conische moeren gebruiken om netjes te positioneren.
Dat scheelt een hoop onbalans/trillingen.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Post by Harrie »

504berline wrote:De 604 heeft altijd M14
Er zijn twee type Dunlops in omloop. Met 12 of 14 mm gaten.
Bij montage van Dunlops altijd drie conische moeren gebruiken om netjes te positioneren.
Dat scheelt een hoop onbalans/trillingen.
Dunlop velgen mogen NOOIT met conische moeren worden gemonteerd :!: :!: :!:

Alleen met moeren met vlakke drukplaat !

Image

Image

deze ( 9605-35 ) zijn voor lichtmetalen 15" en lichtmetalen TRX velgen 504, 505 I en 604 ( M14 ),
eenzelfde voor 505II ( M12 ) met ander onderdeelnummer.

Image

grt, Harrie

foto's zal ik opnieuw uploaden zodat ze zichtbaar zijn.
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
504berline
Posts: 4
Joined: 11 Feb 2016, 21:45

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Post by 504berline »

drie conische moeren gebruik je om de velg te centreren en haal je een voor een weg en zet je de originele moeren met vlakke ring voor in de plaats. Het zijn ook vier gaats velgen.
het centreren op het gevoel gaat ook wel maar de truc met conische moeren geeft een veel beter resultaat.

De rest van het schreeuwende commentaar is wel okay maar nutteloze info betreffende Dunlop velgen..
Last edited by 504berline on 17 Apr 2016, 00:36, edited 1 time in total.
Harrie
Posts: 437
Joined: 04 Feb 2016, 18:33

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Post by Harrie »

U had niet geschreven dat je die als hulpmiddel voor het centreren gebruikt
en weer vervangt door de juiste.
In dat geval is het beter om er 2 te gebruiken, tegenover elkaar, 2 juiste moeren plaatsen en handvast zetten,
daarna de 2 conische verwijderen en de laatste 2 juiste monteren.
Met momentsleutel aantrekken.
Speciale dop gebruiken zodat er geen scheuren in de chroomlaag komen, dus ook nooit een dop 19 of kruissleutel.

p.s.: conische wielmoeren kunnen scheuren veroorzaken in de velg-gaten, hoezo nutteloos ?
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Lionceau 104
Posts: 9
Joined: 03 Feb 2016, 20:50

Re: Dunlop lichtmetalen velgen 504

Post by Lionceau 104 »

Tja dit is misschien ook nutteloos maar ik plaats het toch:
http://www.topretro.net/Pages/Top_retro ... roues.aspx

Deze gasten leveren RVS copieen van de wielmoeren.
Ik heb ze op m'n auto, perfect!
Post Reply