Onze dagelijkse 605 2.0 Sri.
M.Vr.Gr.Marco.
Peugeot 605 plaatjes.
- Bart-Peugeot
- Posts: 405
- Joined: 02 Feb 2016, 19:56
Re: Peugeot 605 plaatjes.
Prachtig!
Zelfde kleur als mijn toenmalige HJ-GZ-83.
Deze is nog steeds in het bezit van degene die hem na mij kocht. En dat is al sinds: 06-04-2001
Zelfde kleur als mijn toenmalige HJ-GZ-83.
Deze is nog steeds in het bezit van degene die hem na mij kocht. En dat is al sinds: 06-04-2001
In bezit van een 308 en 504.
Re: Peugeot 605 plaatjes.
Conduis bien et conduis toi bien sur la route avec prudence et gentillesse !
- MeneerPeugeot
- Posts: 738
- Joined: 03 Feb 2016, 20:12
Re: Peugeot 605 plaatjes.
berichten gekopieerd uit het eerdere forum mijn excuses voor een eventuele dubbelpost
Tout est beau... wrote:Ondertussen bekend uit Le Lion, maar we hebben hem nog steeds!
M.Vr.Gr.Marco.
MarcoPeus wrote:Herinneringen aan lang vervlogen tijden met eenzelfde 605 die mijn vader kocht in 94 bij t zien van deze foto. Totdat ik er een keer mee reed en een oude man er vol tegenaan reed met zijn fiets. Had geen gram aan remmen op zijn stalen ros en boorde zich in het linker voorportier. Mijn vader was op zijn zachts gezegd "not-amused", zeker niet nadat hij net 2900 gulden aan reparaties en onderhoud had besteed.
MeneerPeugeot wrote:Schitterende 605
Ik heb als 13 a 16 jarige vaak met mijn oom mee mogen rijden
Die had een donkerblauwe 1995er 605 sv24 en werkelijk fenomenaal zoals die reed.
Het staat me zo helder voor de geest dat mijn oom richting Goch op de autobahn
een nogal vervelende bmw-rijder tegenkwam (535i stond erachterop)
Hij schakelde terug, gaf gas en
Ook heb ik op vakantie naar Frankrijk vaker met hem mee mogen rijden
Ik vondt dat echt briljant achterin kon ik gewoon languit liggen op de bank, ruimte genoeg
en altijd als eerste op de camping, mijn ouders reden toendertijd een witte 87er 205 XAD,
dus die waren wat langer onderweg
MarcoPeus wrote:Precies de juiste manier om een BMW af te straffen. Lijkt me GEWELDIG om zelf mee te rijden zo'n sv24.MeneerPeugeot wrote: Het staat me zo helder voor de geest dat mijn oom richting Goch op de autobahn
een nogal vervelende bmw-rijder tegenkwam (535i stond erachterop)
Hij schakelde terug, gaf gas en
Mijn ex-607 had ook een V6 onder de kap en man man man wat kon dat apparaat trekken. Jammer dat het comfort en de kwaliteit van die specifieke 607 zo ver te zoeken was.
pick~up wrote:Ik heb gisteren mijn 605 sv24 thuis bezorgt gekregen met de vrachtwagen...een witte sv24 fase 1 met nog geen ton op de klok.
Ik zal vanmiddag even een paar foto,s maken en plaatsen.
MarcoPeus wrote:Mooi hoor een phase1 en ook nog een SV24. Heerlijk om mee te rijden denk ik.
Ben benieuwd naar de foto's
pick~up wrote:Foto,s van mijn sv24...
Hij is echt van een oude man geweest die heeft de auto nieuw gekocht in 1990.
Nu is de beste man 84 en mocht 4 jaar terug niet meer auto rijden vanwege dat zijn ogen slecht werden.
Toen heeft de auto 4 jaar onder een kleed in de schuur gestaan.
Dus even een goeie grote beurt en rijden maar weer is het plan!
Tout est beau... wrote:Dit is echt gaaf, daar kan die van ons toch net niet aan tippen.
Zelf ben ik iets minder gecharmeerd van de achterspoiler, maar dat is een kwestie van smaak denk ik.
Als je er belang bij hebt heb ik eventueel nog wel een Nederlandse folder voor je.
M.Vr.Gr.Marco.
Bart-Peugeot wrote:Wat een geweldige 605!
Veel plezier ermee.
Op dit soort momenten ga ik mijn 605 echt missen.
sv605 wrote:Wat een fantastische aanwinst !
Heel veel plezier met deze "Dame Blanche"'
Gaat vast wel lukken, hoop deze geweldige auto een keer live te mogen zien en horen
Groet
Steven
MarcoPeus wrote:Die bruine 404 ken ik............ ziet r wel stukken beter uit op die foto.
sv605 wrote: Klopt, goed gezien Marco !
Foto is alweer een aantal jaren oud, je bent er toch mee bezig momenteel ?
Met mijn 404 schiet het ook niet zo hard op ... maar het voorjaar komt weer dichterbij
MarcoPeus wrote:Ik ben er helemaal niks mee aan t doen helaas Steven. Staat werkloos in de garage. De 309 vraagt nog wat werk voor de APK en heb ook nog een 305 die APK gekeurd en verkocht moet worden. Ook nog een 104 die afgebouwd moet worden en een 404 enz enz enz enz. Ik hou van veel projecten hebben. En dan heb ik ook alweer die 201 gekocht en mijn oog op een 304 laten vallen en ga zo maar door. We komen er wel LOL
MarcoPeus wrote:Wauw, waar staat die?
Martijn wrote:Lekker aan het klussen geweest dit weekeinde : Vooral banden en velgen gedaan. Mijn tijdelijke SV3.0 uit 1990 lijkt toch een blijvertje te worden nu ze weer top loopt ! Ik heb er een verse APK op gekregen en natuurlijk is er nog zat aan te doen. Maar ik heb haar nu een jaar, en in dat jaar heeft ze wel haar kwaliteit bewezen. Rijdt heerlijk !. Als beloning heb ik de SV24 velgen die ik nog had liggen laten stralen en coaten, Daarna in drie lagen wheel sealant gezet en toen Michelins eronder. Nu nog monteren...
De oplettende kijker ziet dat ze niet zilver zijn gespoten maar dat er een vleugje bruin in zit. Dat is bewust, deze champagne kleur leek me mooi staan bij het Beige Mayfair van de koets
Komende werkzaamheden : nieuwe voorruit, climate control repareren, spuiten van neus plus alle kunststof delen, gele koplampen en mistlichten monteren, nieuwe radio erin.
Bart-Peugeot wrote:De 2 plaatjes van 11 januari 17.10 uur zijn ook niet zichtbaar.
We weten nu van alles waarvan hij geen idee had.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Een soort permanent welles-nietes. ‘Het zijn nogal gescheiden werelden ja.
Re: Peugeot 605 plaatjes.
https://www.miclasico.com/128-peugeot/1 ... re-1-9-sri
Nooit geweten dat er een 1.9 605 was, of zouden ze de 2.0 bedoelen?
Wel was er in 1990 de SLi die tegemoet kwam aan de zogenaamde "wet Oort", gebaseerd op Coen Oort/Commisie Oort die in 1990 het inkomstenbelastingstelsel herzag. Die voorzag dat een auto van de zaak maximaal 39.999 gulden mocht kosten en daar bleef de SLi onder.
Nooit geweten dat er een 1.9 605 was, of zouden ze de 2.0 bedoelen?
Wel was er in 1990 de SLi die tegemoet kwam aan de zogenaamde "wet Oort", gebaseerd op Coen Oort/Commisie Oort die in 1990 het inkomstenbelastingstelsel herzag. Die voorzag dat een auto van de zaak maximaal 39.999 gulden mocht kosten en daar bleef de SLi onder.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
-
- Posts: 480
- Joined: 05 Feb 2016, 21:07
Re: Peugeot 605 plaatjes.
minimaal een 2 liter. er is wel nog een carbareteur versie geweest. dus een SL ipv SLi
- Beeperhorrie
- Posts: 2305
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot 605 plaatjes.
In Rusland (waar anders?) een 605 in schrootjes uitvoering.
Re: Peugeot 605 plaatjes.
Laat de Witrussen het niet horen... BY = Belarus
nu:
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70, 2019 Mercedes Benz A180 leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
1963 Peugeot 403B, 1999 Peugeot 306 cabrio 1.6, 2001 Volvo V70, 2019 Mercedes Benz A180 leasebak
voorheen:
1998 Peugeot 406 coupé v6 aut
gesloopt:
1962 Peugeot 403B 1974 Peugeot 504 Ti aut 1994 Peugeot 306 cabrio 1.8i aut
- Beeperhorrie
- Posts: 2305
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: Peugeot 605 plaatjes.
Oeps fout inderdaad.
Maar ik maak me geen zorgen, Witrussen mogen toch nergens naar kijken of luisteren wat niet door de staat is goedgekeurd. Dit forum is zeker te decadent.
Maar ik maak me geen zorgen, Witrussen mogen toch nergens naar kijken of luisteren wat niet door de staat is goedgekeurd. Dit forum is zeker te decadent.