Vorig jaar heb ik een 504 ti automaat gekocht die wat liefde nodig had. Eerst maar eens bekeken of ze technisch in orde en betrouwbaar was. Het originele Nederlandse kenteken uit 1977 weer aangevraagd, blauwe platen erop. Nieuwe vloeistoffen en filters erin, 1 2 3 ignition met nieuwe bobine en kabels en rijden maar. Toen bleek de radiateur een klein beetje te lekken, vervangen door een originele koperen Chausson radiateur. Sindsdien geen problemen. Helaas is er afgelopen winter wat gebeurd in de stalling, waardoor het linker voorscherm en de voorbumper een beetje beschadigd zijn.
Om te vieren dat de dame deze week 40 is geworden heb ik besloten om haar te trakteren op een schoonheidsbehandeling. Deukje voorscherm eruit, nieuwe voorbumper , achterbumper polijsten (want mat), 504 embleem op de neus monteren, volledige voorzijde, ruitframe en dak spuiten t/m C stijlen in verband met schuursporen en veel stof in de lak. Daarnaast de kale plekken/krassen in het leer behandelen met Colorlock.
Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. Heeft er iemand een idee hoe ik de chroomranden op de kunststof sierstrips op het dashboard weer glimmend krijg?
Aan de slag met de 504 TI
Re: Aan de slag met de 504 TI
Mooi man, ook nog ooit ene wens van mij om een 504 ti aut te hebben maar de meeste die te koop staan zijn schrikbarend duur.
Huidige privé collectie:
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
201 32
Austin Champ 56
403 bachee D 63
404 SL 1964
204 berline 70
504 Inj. 73
104 SL sloop 77
104 GL6 78
604 V6Ti aut 78
505 sti aut US 85
309 GT 86
306 cabrio 1.8 aut 95
405 GRX 1.8 aut 95
Re: Aan de slag met de 504 TI
Heb hier wel geluk mee gehad. Was keihard maar niet perfect, en niet duur. Dat geeft ruimte om er een paar duizend tegenaan te gooien om m weer mooi te maken.