Vorig jaar op 1 januari en dit jaar op 1 januari bekeken hoeveel er nog zijn.
Mensen, het zijn er minder geworden...
203's hoeveel nog?
Re: 203's hoeveel nog?
Binnenkort komt er eentje bij, afgelopen week opgehaald uit buitenland, afspraak RDW op 10 juni voor kenteken .
Last edited by PeterH on 27 Apr 2022, 11:47, edited 1 time in total.
Re: 203's hoeveel nog?
Als iemand toevallig weet waar ik nog dit soort radiatorgril voor de 203 kan bemachtigen, zou ik daar heel blij van worden.
Zoektocht op diverse Franse sites heeft mij nog niets opgeleverd.
http://p203.kazeo.com/type-calandre-gal ... x&mobile=0
Zoektocht op diverse Franse sites heeft mij nog niets opgeleverd.
http://p203.kazeo.com/type-calandre-gal ... x&mobile=0
- Attachments
-
- Screenshot 2022-04-26 at 10.07.27.png (323.54 KiB) Viewed 3750 times
Last edited by PeterH on 27 Apr 2022, 18:36, edited 2 times in total.
Re: 203's hoeveel nog?
en ik zoek ook nog een goed onderhoudsadres in Noord Holland met kennis van zaken m.b.t. de 203
- Beeperhorrie
- Posts: 2236
- Joined: 06 Jun 2016, 11:02
Re: 203's hoeveel nog?
Ik kende dit model nog niet. Geeft een wat Amerikaanse uitstraling aan de auto. Het vinden van zoiets zal toch voornamelijk een kwestie van een lange adem zijn.PeterH wrote: ↑27 Apr 2022, 11:45 Als iemand toevallig weet waar ik nog dit soort radiatorgril voor de 203 kan bemachtigen, zou ik daar heel blij van worden.
Zoektocht op diverse Franse sites heeft mij nog niets opgeleverd.
http://p203.kazeo.com/type-calandre-gal ... x&mobile=0
Re: 203's hoeveel nog?
ik kan heel diep ademhalen, dus ik ga ervoor!Beeperhorrie wrote: ↑01 May 2022, 10:14Ik kende dit model nog niet. Geeft een wat Amerikaanse uitstraling aan de auto. Het vinden van zoiets zal toch voornamelijk een kwestie van een lange adem zijn.PeterH wrote: ↑27 Apr 2022, 11:45 Als iemand toevallig weet waar ik nog dit soort radiatorgril voor de 203 kan bemachtigen, zou ik daar heel blij van worden.
Zoektocht op diverse Franse sites heeft mij nog niets opgeleverd.
http://p203.kazeo.com/type-calandre-gal ... x&mobile=0
Re: 203's hoeveel nog?
Ze hebben volgende behandeling ondergaan, kostprijs 200 euro:
-de oude verf werd gekraakt aan 350 graden
-stralen tot op het blanke metaal
-hitteverzinken (choperen)
-poedercoaten aan 200 graden
dan zijn deze (zeldzame 203station spatborden en zeldzame lange buitendorpels weer een hele tijd beschermd tegen weersinvloeden.
-----------------------------------------
Deze worden dan, samen met de rest van de auto, strak gemaakt en afgelakt in de cabine.
De bumpers bevinden zich momenteel nog in Hongarije (ontchromen, verkoperen- vernikkelen en verchromen)
Nu de oude lak zoveel mogelijk verwijderen van de karosserie.
Wordt vervolgt
- paull en paulla
- Posts: 969
- Joined: 03 Feb 2016, 20:45
Re: 203's hoeveel nog?
Kijk, dat schiet op.
Ziet er goed uit, als nieuw
Ziet er goed uit, als nieuw
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Paull en Paulla
Re: 203's hoeveel nog?
oude lak eraf halen met electrische verfbrander en spatel
Re: 203's hoeveel nog?
Nog wat verf afgeschraapt, beetje bij beetje en alleen als ik er zin in heb, het moet tenslotte toch een hobby blijven.
Er zaten hier en daar wat puntjes in de lak, hier was gewoon over de roest een laagje plamuur gestreken, daarna grondverf en dan de blauwe lak.
Roest moet altijd volledig weggehaald worden tot op het blinkende metaal, anders komt het er na een tijdje toch steeds opnieuw weer door.
De roest die ik totnogtoe tegenkwam is overgespachtelde en overschilderde roest bovenop het plaatwerk welke ik compleet kan wegschuren, dus gelukkig geen doorroestingen van binnenuit.
Nu nog een dagje of 2 verf afschrapen, daarna beginnen met de moeilijke stukken, nl het weghalen van de oude lak op de binnenkanten van de deuren.
De radiatorgril heb ik bij nader inzien toch maar naar dezelfde poedercoater gebracht. Ik heb niet zoveel zin om de roest zelf weg te schuren van al die hoekjes en kantjes waar ik niet aankan.
De achterspatborden op de foto zijn voorlopige spatborden. De gecoate spatborden worden eerst strakgemaakt en afgelakt voordat ze gemonteerd worden.
Er zaten hier en daar wat puntjes in de lak, hier was gewoon over de roest een laagje plamuur gestreken, daarna grondverf en dan de blauwe lak.
Roest moet altijd volledig weggehaald worden tot op het blinkende metaal, anders komt het er na een tijdje toch steeds opnieuw weer door.
De roest die ik totnogtoe tegenkwam is overgespachtelde en overschilderde roest bovenop het plaatwerk welke ik compleet kan wegschuren, dus gelukkig geen doorroestingen van binnenuit.
Nu nog een dagje of 2 verf afschrapen, daarna beginnen met de moeilijke stukken, nl het weghalen van de oude lak op de binnenkanten van de deuren.
De radiatorgril heb ik bij nader inzien toch maar naar dezelfde poedercoater gebracht. Ik heb niet zoveel zin om de roest zelf weg te schuren van al die hoekjes en kantjes waar ik niet aankan.
De achterspatborden op de foto zijn voorlopige spatborden. De gecoate spatborden worden eerst strakgemaakt en afgelakt voordat ze gemonteerd worden.
- Attachments
-
- Screenshot 2022-10-30 at 16.51.58.png (866.31 KiB) Viewed 2596 times
-
- Screenshot 2022-10-30 at 16.51.14.png (962.41 KiB) Viewed 2596 times