Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

PeterH wrote: 06 Jul 2024, 13:40 Mooi uitgelegd met duidelijke foto's, daaraan herken je de echte liefhebber.
Met een goed geconstrueerde auto kan je 100 jaar rijden zonder grote problemen als je maar op tijd dit soort werken doet.
Helaas hem ikzelf de neiging om steeds auto's van de verkeerde mensen te kopen, m.a.w. zgn opgereden auto's.
(maar met wat koppigheid, en helaas onverantwoord veel geld komt het wel steeds terug goed)
Dank voor het kompliment. In 1997/1998 is best veel gedaan aan deze auto. Want 'vierkant' afgekeurd op vanalles en nogwat.
Jaartje aan geslepen en gelast, in deuren, achterschermen, kofferbodem en kofferbalk om eens iets te noemen.
twee nieuwe voorschermen gemonteerd, maar niet voordat de binnenschermen grondig hersteld zijn. Keienvanger onder de bumper ook hersteld, zelfs de balk waar de radiateur op staat was volkomen doorgeroest.
De eerste vijf jaren heeft de auto mevrouw Philips als eigenaar gehad en is garage onderhouden geweest. Daarna, na een spuitbeurtje heeft een vriend van ons de auto zeven jaar in bezit gehad. Deze Peugeot was op en moe. En Afgekeurd. In 1997 bij de vorige eigenaar opgehaald, de accu en de autoradio mochten achterblijven. Op de terugweg hebben nog kennis mogen maken met Frank Tunnissen, bij sommige hier wel bekent.
In 1999 is de auto in Hilversum geheel opnieuw van een kleurtje voorzien.
Zeg, nu zo'n vijf en twintig jaar geleden. Sinds is er ruim drie ton aan kilometers mee gereden. Met inmiddels wel wat gebruikssporen.
Deze P604 rijdt nog voortreffelijk, af en toe een natje en een droogje.
Door de pekel wordt deze dame op leeftijd, bj 1985, niet meer gejaagd. En ach, wat is verstandig. Wie het weet mag het vertellen.
Last edited by paull en paulla on 09 Jul 2024, 23:29, edited 1 time in total.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

?604Peugeot wrote: 07 Jul 2024, 23:18 hoi Paull,dat is weer een mooi klusje, ik dacht dat dat niet ging zonder de inlaat niet te verwijderen, maar ik zie dat het wel kan, dan moet je wel de slang klemmen wel zo zetten dat je ze wel kunt aandraaien,of heb ik het miss? rustig alles bekijken dan komt het goed voor elkaar, niet overhaasten. bij die van harrie 604GTI zal ik het wel allemaal los moeten halen, als de cilinderkoppen er af moeten, ik ga dat ook maar eens allemaal rustig bekijken, zal wel ongeveer eind van deze maand worden, moet samen met sjef nog een paar kleine dingen doen aan de 604SL van hem, cardan olie is al vervangen,versnellingsbak olie ook,nu heb ik de carterpan gisteren gestraald en gespoten, die gaat er van de week weer onder, met een nieuwe pakking,zag er van binnen nog redelijk netjes uit, paar stukjes vloeibare pakking lagen erin, maar het filter was heel mooi schoon, en dan nog nieuwe remvloeistof er in en dan kan die van de brug, en dan kan de GTI erop, en blijft dan tot de winter erop, tot dat de motor goed loopt, kan dan bij ons op het terrein,waar de loods van mij is, gewoon rondjes rijden, zonder verzekering en APK, de foto,s gaan dan wel verschijnen hier. succes met het verder sleutelen, groetjes daar.
Hoi Willy, zonder geluk vaart niemand wel. Ik heb eens tijdens een vakantie in Frankrijk een waterpomp moeten vervangen.Toen kon je op de sloop nog wel eens wat scoren. Dat kon bij de sloopauto goed. En bij onze P604, tot mijn verbazing ook zonder het inlaat traject te verwijderen.
Dat scheelt een paar uur werk, in dat geval twee keer zelfs. Veel succes en sleutelplezier gewenst.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

aixpeugeot wrote: 08 Jul 2024, 13:47 ik heb eens een keertje samen met met mijn vader (ik meen in 1987 of 89 ?) eens een waterpomp vernieuwd bij een 604. weet wel dat het een behoorlijk lastige klus was, je kwam nogal slecht aan de slangen maar uiteindelijk is het wel gelukt. hoe je de inlaat los krijgt is me nog een raadsel op het moment, ook nog nooit gedaan. dus toen is de inlaat gewoon blijven zitten.
alleen krijg je toen wel wat makkelijker een waterpomp als nu
Klopt Joos, het is best een klus. Na járen zoeken heb ik een nieuwe waterpomp gevonden op een Renault huppelepup/ scheurijzersite er één gevonden. Met toevallig ook de goede aansluiting voor de poelie en viscosekoppeling. Een paar dingetjes waren nog te wijzigen, zoals eerder genoemd.
De achterkant werd niet meegeleverd. Die komt uit eigen voorraad. Daar zijn ook wel een paar verschillen in te vinden.
Blijblij dat ik een nieuwe heb kunnen vinden. Voor de carburateurversie is de waterpomp wel makkelijker te vinden. En anders had ik een gebruikte uit de voorraad kunnen benutten.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

hoi Paull en Paulla mooi dat je weer een waterpomp hebt kunnen vinden, ik heb de plaatjes en praatjes weer gelezen. ik heb vorig jaar er twee kunnen kopen voor de SL op de Ebay in Italie, voor de prijs eigenlijk wat je er voor een betaald, en dit jaar heb ik er nog een kunnen kopen van een jonge uit hogeveen, voor een nette prijs,die hij nog op zolder had liggen en voor jaren terug had ik er ook al een gekocht,bij een man die volvo doet,en daar toen ook een pakkingset voor harrie zijn GTI,waar ik volgende maand aan ga beginnen dus ik kan ook nog wel even vooruit, het zal wel meer als 5 jaar geleden zijn geweest dat ik ook nog een viscofan, nieuw heb gekocht voor een nette prijs, dus ik ook heeeeel blij dat ik het op de schap heb liggen, de achterkant heb ik tot nu toe nog niet ergens kunnen kopen, wel heb ik nog twee eerste dempers kunnen kopen voor de V6 ook heel blij mee,de foto,s volgen nog, bij deze een fijn weekend voor jullie daar, dit was een vroeg mailtje, we gaan zo naar de PCN club een rit rijden met sjef zijn V6, die weer loopt als een zonnetje,de carterpan pakking afgelopen week vervangen en de pan gestraald en gespoten, nu hangen er geen oliedruppels meer aan,groetjes daar.
paull en paulla

Veel plezier met de PCN clubdag. Fijn dat alles goed gelukt is.
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

De klus is geklaard. Alles is weer op z'n plaats gemonteerd. Koelwater gevuld en ontlucht.
De motor warm laten lopen en nogmaals ontlucht met de kachel vol open/aan. Een 'klein' proefritje van vijf en veertig kilometer gemaakt.
Zondag veertien juli(!) volgt een flinke rit met meerdere klassiekers. En als bonus een picknic toe. Vol verwachting klopt ons hart :) .
Attachments
IMG_4875.jpg
IMG_4875.jpg (127.51 KiB) Viewed 2124 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 14 Jul 2024, 00:44 De klus is geklaard. Alles is weer op z'n plaats gemonteerd. Koelwater gevuld en ontlucht.
De motor warm laten lopen en nogmaals ontlucht met de kachel vol open/aan. Een 'klein' proefritje van vijf en veertig kilometer gemaakt.
Zondag veertien juli(!) volgt een flinke rit met meerdere klassiekers. En als bonus een picknic toe. Vol verwachting klopt ons hart :) .
hoi Paull en Paulla dat ziet er weer bling bling uit, en ik weet zeker dat die de veertiende,het voortreffelijk heeft gedaan, heeft die ook een hapje en een drankje verdiend :lol: bij ons zaterdag ging het ook voortreffelijk, ik zelf reed achter sjef zijn P604 aan, in mijn P106,ik heb geen zwarte rook en blauwe rook gezien,hij liep lekker zij sjef, zal vanavond is vragen of hij het verbruik al weet, de foto,s volgen nog,staan nog op de foon,groetjes daar.
PeterH

Post by PeterH »

Geen spatje vuil onder de motorkap te bespeuren, het lijkt wel nieuw allemaal, wauw!
paull en paulla

PeterH wrote: 16 Jul 2024, 06:38 Geen spatje vuil onder de motorkap te bespeuren, het lijkt wel nieuw allemaal, wauw!
Mooi hè. In 1997 en 1998 heb ik alles grondig aangepakt. En alles gedaan, wat nodig was. Waaronder schoonmaken en de oorzaken opsporen van (olie)lekkages. In de hele aandrijflijn. Dus ook de automaat en het diff. En dat werkt tot nu toe goed. Ik heb er een hekel aan, als er olievlekken op straat komen. Notoir zijn het kleppenhuis van de stuurbekrachtiging en de remdrukverdeler in dit model. Gekgenoeg heb je daar de eerste, zeg dertig jaar, geen last van. De oorzaak is corrosie. Plaatje erbij uit 1997. Opgehaald in/ bij Eindhoven:
Attachments
img011.jpg
img011.jpg (93.36 KiB) Viewed 1915 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Zondag jongstleden een uitstapje met picknic gedaan met ons cluppie. Ruim twee honderd klassiekers bij elkaar gezien:
Attachments
IMG_4885.jpg
IMG_4885.jpg (133.32 KiB) Viewed 1913 times
IMG_4884.jpg
IMG_4884.jpg (146.42 KiB) Viewed 1913 times
IMG_4881.jpg
IMG_4881.jpg (143 KiB) Viewed 1913 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
Post Reply