Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Voor de Peugeot 504 en 604
paull en paulla

Re: Peugeot 604 Plaatjes en Praatjes

Post by paull en paulla »

?604Peugeot wrote: 21 May 2026, 22:22 Hoi Paull en Paulla. zo we zijn weer terug van een weekje vakantie,deze week maar drie dagen werken,en vandaag donderdag dus maar weer even naar Venlo,even de andere twee remklauwen en remverdeler er af geschroefd,en ook nog een rubber van de vulhals naar de tank meegenomen,die was ook nog goed,de andere zaten haarschuren in dus daar gelaten. De rem klauwen in gespoten met WD 40,en de nippels gingen goed los,de remdruk verdeler zag er ook nog goed uit,hopen van de week dat het rubber binnenin ook nog goed is. Morgen weer verder met de Cruise Control van de GTI,heb een nieuwe nemer voor achter op de kop kunnen tikken,dus weer proberen.groetjes daar,en een fijn weekend voor jullie.
Hoi Willie, De rubberen mof voor de vulhals verdraagt geen ethanol in de brandstof en scheurt daardoor. Ook de tijd helpt een extra handje.
Volgens mij ben je aardig in de buurt van de oplossing van de cruise. Je vertelde dat na inschakelen van de cruise, het gaspedaal naar beneden getrokken werd. Dat is een goed teken, zolang dat niet oneindig doorgaat :P Afhankelijk van de afregeling van de cruisemodule kan dat een versnelling van wel vijf of zo kilometer geven. Of ook een vertraging. Afhankelijk van de afregeling.

Als het versnellen niet stopt, is mogelijk de module toe aan een servicebeurtje. Of er zit een bedradingsfoutje aan de konnektor van de module.
De aanhouder wint en vindt de 'bug'. Hoe kleiner het foutje, hoe lastiger het vinden ervan is.
Nog voor leuk een plaatje van de buitenring van het voorwiel lager. Helemaal aangevreten. Zelf heb ik dit niet eerder meegemaakt.
Dit is in de naaf gekrompen en redelijk eenvoudig er uit te tikken.
Attachments
IMG_6253.jpg
IMG_6253.jpg (69.8 KiB) Viewed 100 times
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
paull en paulla

Post by paull en paulla »

Oh ja, op de vorige pagina staat ook een verse post...
Met vriendelijke groet,
Paull en Paulla
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 27 May 2026, 15:24
?604Peugeot wrote: 21 May 2026, 22:22 Hoi Paull en Paulla. zo we zijn weer terug van een weekje vakantie,deze week maar drie dagen werken,en vandaag donderdag dus maar weer even naar Venlo,even de andere twee remklauwen en remverdeler er af geschroefd,en ook nog een rubber van de vulhals naar de tank meegenomen,die was ook nog goed,de andere zaten haarschuren in dus daar gelaten. De rem klauwen in gespoten met WD 40,en de nippels gingen goed los,de remdruk verdeler zag er ook nog goed uit,hopen van de week dat het rubber binnenin ook nog goed is. Morgen weer verder met de Cruise Control van de GTI,heb een nieuwe nemer voor achter op de kop kunnen tikken,dus weer proberen.groetjes daar,en een fijn weekend voor jullie.
Hoi Willie, De rubberen mof voor de vulhals verdraagt geen ethanol in de brandstof en scheurt daardoor. Ook de tijd helpt een extra handje.
Volgens mij ben je aardig in de buurt van de oplossing van de cruise. Je vertelde dat na inschakelen van de cruise, het gaspedaal naar beneden getrokken werd. Dat is een goed teken, zolang dat niet oneindig doorgaat :P Afhankelijk van de afregeling van de cruisemodule kan dat een versnelling van wel vijf of zo kilometer geven. Of ook een vertraging. Afhankelijk van de afregeling.

Als het versnellen niet stopt, is mogelijk de module toe aan een servicebeurtje. Of er zit een bedradingsfoutje aan de konnektor van de module.
De aanhouder wint en vindt de 'bug'. Hoe kleiner het foutje, hoe lastiger het vinden ervan is.
Nog voor leuk een plaatje van de buitenring van het voorwiel lager. Helemaal aangevreten. Zelf heb ik dit niet eerder meegemaakt.
Dit is in de naaf gekrompen en redelijk eenvoudig er uit te tikken.
Hoi Paull en Paulla. bij jullie ook zo lekker warm,hier wel,met zo een weer doe ik niet veel. Sjef heeft Twee Module kastjes mee genomen om ze te controleren, hij schreef mij dat de condensatoren,de ronde busjes stuk waren,en hij had nog een paar verdachte soldeer verbindingen,op nieuw nagesoldeerd, ik hoop dat het dat is geweest,als ze weer bij mij zijn dan kan ik weer gaan testen,op hoop van zegen zou ik maar zeggen.Hoe vordert de rode P604 bij jullie? groetjes daar en nog een fijne zondag voor jullie.
?604Peugeot

Post by ?604Peugeot »

paull en paulla wrote: 27 May 2026, 15:05
?604Peugeot wrote: 16 May 2026, 19:42 Hoi Paull en Paulla kennen jullie ook dat liedje. het is stil aan de overkant :D :D :D :D maar bij jullie net zo druk als hier,met van alles en nog wat,vorige week een weekje niks gedaan,een weekje vakantie naar provincie zeeland. en die weken daarvoor met sjef in venlo geweest,daar staan twee 604,s op de sloop,een van bouwjaar 76 en een van 77,via een foto van iemand die daar was,dus uit pluizen waar het was en een telefoon nummer erbij zoeken,en warempel 3 telefoontjes verder,de persoon aan de lijn gekregen,we mochten komen kijken,want ik zocht nog een linker spatbord,type 1met gaatjes voor de sierstrip en ook nog heel netjes,alleen waar die onder de voorzetkoker vast zit,het stripje een klein beetje verrot,maar is makkelijk te maken.dan ook nog een ander linker spatbord type 1met plak stip,ook heel netjes,met een klein rot plekje,net voor de sierstrip,ook makkelijk te maken voor mij ik denk dat er een keer nieuwe op zijn gekomen,ook twee hele nette voorzetkokers zaten er onder,ook maar mee genomen ook nieuwe op gekomen denk ik,ook nog twee remklauwen en een remdruk verdeler van achteren mee genomen,en een kleine carberateur voor de SL modellen,en nog een hoop kleine dingen,altijd makkelijk.ook nog tussen door een mooie Oldtimer rit gereden met vrienden,ongeveer Honderd Kilometer met de GTI zonder problemen,loopt als een zonnetje.Hoe is het Daar met Jullie? groetjes vanuit hier.
Van alles en nog wat gedaan en te doen hier. Het gaat ons goed en mooi dat je nog steeds onderdelen kunt vinden.
Ons Renaultje vijf doet inmiddels weer dienst. En mag weer voor vijf jaar over de weg. Wel nog verwend met een hagelnieuw stuurhuis. Er was aan de rechterkant te veel speling ontstaan, na 39 jaar al :shock: En voor dit stuurhuis is geen los onderdeel leverbaar. Maar wel nog een gloednieuw exemplaar, zo uit de voorraad. En nog eens niet duur ook. Verder is het linker voorscherm van de rode P604 gestraald aan de binnenkant. En is er een beetje werk zichtbaar geworden.
Leuk voor binnenkort, voor laswerk is het nu eigenlijk te warm hier, buiten boven de vijf en dertig graden, in het atelier wel wat warmer want de roldeur is pal op het zuiden. En die gaat ook open, om binnen te komen en voor overvloedig zonlicht.

Onze donkerblauwe is ook nog eens verwend met een gereviseerd kleppenhuis (voor op het stuurhuis). En een nieuw binnen en buitenlager voor het linker voorwiel. Het werd duidelijk hoorbaar tijd. Ook maar gelijk de binnen fusee en stuurkogel vernieuwd aan de rechterkant.
En rammelvrije auto rijdt fijner. In de speurtocht naar wat onderdelen kwam ik, voor het eerst, een nieuwe werkcilinder voor ons stuurhuis tegen.
Zo kwam ik er ook achter, dat er in de tijd twee varianten stuurhuizen gemonteerd zijn met ook verschillende werkcilinders. Zie foto. Ook heb ik nu een nieuwe op voorraad, deze heeft een aangelast oog, waar gebruikelijk een ingeschroefd oog is gemonteerd. Allemaal leuk weer.

Wonderwel is op zowel de oude wercilinders als op de nieuwe geen kenmerk of teken te vinden. Let bij de remdrukverdeler, als deze geopend is, ook op de bus waar de keerring in beweegt. Als deze corrosie sporen heeft, krijg je deze vermoedelijk niet lekvrij.
de twee remdruk verdelers uit elkaar gehaald,geen sporen van corosie te vinden,van buiten gestraald en van binnen schoon gemaakt,en met remmenvet weer in elkaar gezet. Mooi dat de R5 weer klaar is,er kan altijd wel iets mee zijn na 39 jaar,maar dat heb je ook weer mooi op gelost.heb samen met Sjef weer een nieuwe straler gevonden in oss,mijn oude ging er mee stoppen,dus nu maar de twee spadborden en voorzet kokers blank maken,dan kunnen die weer naar de straler,maak ze eerst zelf Blank met een drie M tol van scotch brite,daarna doe ik de nieuwe stukjes erin en eraan lassen.
Post Reply